Lisabon, 2. dan, park, potraga, lift

Naš drugi dan u Lisabonu !🙂

Doručak na 10. spratu hotela, pomorandže, musli… kafa. Razmišljamo kako smo preterali sa šetnjom juče i pomalo se sunčamo. Danas ćemo laganice. Hajmo prvo do parka koji je pored hotela – park Edvarda VII. Sedimo malo na klupi, uživajući u zagrljaju i lepom danu. I tu ima šara u kaldrmi.

Lisabon_6074

Park je poznat po lavirintski podkresanom žbunju. Penjemo se do vrha, čudeći se visinskoj razlici koju smo prešli. Mesto za slanje pozdrava i poljubaca🙂.

Lisabon_7840

I ovde se susrećemo sa fenomenom turista u grupama, koje autobus čeka da se fotografišu. Mi nastavljamo u deo koji nije opisan u vodiču koji imamo, ali je zanimljivo.

Lisabon_6087

Kao da se park nastavlja u nedogled, pa se malo dvoumimo kuda sledeće da podjemo.

Lisabon_6092

Uskoro nailazimo na divno mesto, jezerce sa drvenim mostićem i restorančićem. Ja počinjem da kijam. Nekako se sporazumevamo, naručujem kafu sa mlekom tako što pokazujem na ono što je prethodna mušterija naručila. Pitam kako se kaže na portugalskom, ali je izgovor za mene još uvek mnogo brz. Imaju i mafine. Nosimo poslužavnik napolje i uživamo. Samo što ja kijam ponovo, a par ljudi se okreće. Tešim se mafinom.

Lisabon_7855

Nastavljamo šetnju dalje… i odjednom shvatamo da smo došli do mesta koje smo prvo ugledali kada smo izašli iz metroa !

Lisabon_6106

Avioni tu preleću nisko, ka aerodromu, da nismo odoleli da ih „hvatamo“ – čak smo stajali nekih 10 min, sa aparatom na gotovs, nadajući se da će da proleti izmedju zgrada…

Lisabon_6103

Odlučujemo da potražimo jednu radnju sa predivima, te idemo pored parka. Ja kijam.
Dogadja se nešto neverovatno – stojim na ćošku i fotografišem zgradu prekoputa. Spuštam aparat i shvatam kako vozač kola pored mene čeka da ja fotkam pa da onda prodje….

Tu smo već u predivnom kvartovima Rego i Saldagna i ulazimo u lepu pešačku ulicu – odmah na početku čeka nas ogromna crvena skulptura !

Lisabon_7871

Ulica je predivna, popločana, puna restorančića koji su izneli svoje stolice napolje. Ovde ćemo da ručamo, samo prvo da pronadjemo radnju sa predivima. U medjuvremenu nailazmo na reeeeeetkuuu prodavnicu, te kupujemo vodu i čokoladu. U karti vodiča imam obeleženo mesto gde se nalazi radnja, ali nje nema … idemo okolo, sledeći blok, nazad, opet levo, desno … pitamo u radnjama, niko ne zna … Čokolada biva lepa uteha… Vraćamo se do pešačke ulice, i shvatamo da je vreme ručka prošlo – kao da je neko naredio da se ulica i stolice isprazne !!

Lisabon_6124

Pomalo snuždeni, idemo nazad prema hotelu … ali nalazimo na manji tržni centar gde nalazmo poprilično dobar obrok, pileće batake i bakalar… Sad možemo nazad do hotela, na mali odmor. Hvatam internet i proveravam adresu radnje … i shvatam da su se preselili pre par meseci … E sad, kakvog ja muža imam… Ne samo da je sa mnom isao u Kamnik kad smo bili u Ljubljani, samo radi prediva … ne da se motao sa mnom kroz sve ove blokove tražeći radnju… nego je pristao da ponovo odemo u isti kraj i nadjemo radnju !

I našli smo je …

Lisabon_7893

Tricot das Cinco je predivna radnja … Ne samo da imaju Malabrigo, prediva iz Urugvaja i Drops, već je i radnja preslatko uredjena i prijatna. Nisam znala gde prvo da gledam! Devojka nas je ponudila pićem, no ja nisam mogla još i na to da mislim! Vraćala sam se ponovo na početak i ponovo birala … a šta sam odabrala videćete u posebnom postu. Tek na kraju sam primetila da imaju još jednu prostoriju, gde se održavaju okupljanja i časovi. U jednom uglu je i udobna fotelja, a izlog posebno ukrašen predivom, cvećem i posudjem.

Lisabon_7896

Uskačemo u metro i vozimo se do centra. Obilazimo još par trgova i odlučujemo da obidjemo i Elevador de Santa Justa.
Brrrr…. visoko je ! Dok Dejan ide neustrašivo do vrha, ja ga čekam u žicom ogradjenom prostoru, pokušavajući da skrenem misli fotografišući …

Lisabon_6177

A da je pogled lep, lep je. Na gornjoj foto vidi se Placa dos Restauradores, a na donjoj Arco da Rua Augusta. Plavetnilo na drugoj fotografiji nije more, već reka Tejo (čita se kao Težo).

Lisabon_6178

U povratku ka hotelu idemo ponovo nekim cik cak putanjama u želji da obidjemo što više iako smo ponovo umorni. Fasade, prizori, ljudi … sve bih fotografisala !

Lisabon_6163

Ulazimo u par radnji, a onda i u H&M da potražimo pantalone za ovo vreme. Dok čekam Dejana ispred svlačionice vidim ljude kako ulaze i izlaze sa naramcima garderobe. Prisetim se svih skupih radnji od juče i sa aerodroma, i shvatam koliko je ovo za njih jeftina radnja…

Lisabon_6162

U jednom trenutku prepoznajem ćošak od juče, od kojeg jedna ulica ide dole, a druga gore. Ovo je po meni, još jedna odlika Lisabona, barem dela Bairro Alto.

Lisabon_6181

Na kraju dana idemo u hotel da prebacimo fotke na laptop …🙂

Svratite i do Dejanovog bloga, i pogledajte njegov pogled na naš put, u postovima Letenje i Lisabonske žive ulice !

Vrlo brzo, treći dan i još fotografija!

Lisabon_7830

One thought on “Lisabon, 2. dan, park, potraga, lift

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )