promena dokumenata posle udaje

Prvo da razjasnimo, udajete se … ok 🙂
Drugo, menjate prezime ili zadržavate?
Ako zadržavate devojačko prezime, smanjićete troškove posle udaje, ali kakve to probleme može da izazove kasnije … još ne znam.

 photo IMG_9988.jpg

Odlučila sam da prihvatim muževljevo prezime, računajući da će tako biti shvatljivije, lakše, jednostavnije. I pomalo sam tradicionalna po tom pitanju. I ne sećam se da je iko pročitao moje prezime kako treba, stalno dodajući ili oduzimajući slova. Stalno sam govorila da moram da se udam da bih ga promenila, i eto, desilo se i to :).
Prvo sam pogledala sajt MUPa Srbije. Tu možete saznate cene, kao i način zakazivanja. Ipak, sve podatke proverite u vašoj stanici policije. Mnoge imaju mogućnost da kupite već popunjene uplatnice, što ćete platiti oko 60din, samo ostaje da upišete vaše podatke.

A onda sam krenula u menjanje dokumenata.
Prvo, lična karta. Pošto će vas ponovo slikati, udesite se… ne preterujte, svakako ćete ispasti čudno.
Potrebno je da popunite zahtev (nazovite roditelje da ih pitate za matične brojeve…), uplatite 1154 din, na dve uplatnice. Ako ste zakazali, super. Tražiće vam staru ličnu kartu, venčani list (samo na uvid), a ako menjate i adresu, potrebno je da sa vama dodje vlasnik stana sa dokazom da je vlasnik. Skeniraće vam prstiće, uslikati vas, i reći kada da dodjete. U MUPu Novi Beograd, kada podižete dokumenta, čekate da teta izađe i pokupi vaša dokumenta, pa vas posle prozovu. Budite fer i predajte po redu kao što ste i došli.

Zatim, vozačka dozvola. Moja je bila „stara“, pa bih je svakako promenila.
Ukoliko ste menjali adresu, i imate je već u ličnoj karti, morate da idete u MUP opštine po toj adresi. Proces je isti, 3 uplatnice, 1566 din. Obratite pažnju da na uplatnici za Republičku administrativnu taksu upisujete šifru po opštini. Na šalteru će vam dati papir sa kojim možete da vozite narednih 10 dana, dok vam ne naprave novu vozačku dozvolu.
Kad je dobijete, poredjajte ih sve lepo u novčanik – lična karta, vozačka i saobraćajna dozvola. Još vam samo zdravstvena knjižica viri van tog gabarite, a pomalo i iz novčanika !!

Na kraju, pasoš.
Treba vam potpuno novi.
Pošto već imate novu ličnu kartu sve je mnogo lakše. Otiđite u stanicu policije po vašoj opštini, platite 3600 din. Ako ste zakazali, odlično. Mene su čak pozvali 15 min ranije. Predajte uplatnice, ličnu kartu i stari pasoš da ga probuše. Dodjite kroz 5 dana (ili koliko vam službenik kaže) i podignite nov pasoš. U njemu će se naći novi podaci i slika iz nove lične karte. Ponesite i stari pasoš da ga probuše još jednom.

Sve u svemu, oko 6000din. Hm, da li da se prisetim i da smo dali skoro 2000 din na dokumenta pre venčanja, da bismo ga zakazali?
Koliko brzo morate sve ovo da uradite? Zvanično, 15 dana. Ali kada sam pozvala telefonom, rečeno mi je „Maaaaa, opušteno, mesec dana, putujte, uživajte, pa kad se vratite dodji da promeniš sve…“.
Pasoš možete još da koristite, naročito na svadbenom putu, bitno je da prezime u pasošu i na karti/rezervaciji bude isto.

Šta još?
Zdravstvena knjižica, radna knjižica – ovo rešavate na mestu na kom inače sredjujete ova dokumenta, zavisno da li ste zaposleni ili ne, da li se osiguravate sami ili preko nekog drugog. Možda pomogne i sajt RFZO.
Računi u banci – ovo nije trajalo dugo, osim čekanja u redu. Samo ponesite ličnu kartu i neku karticu iz te banke.
BusPlus karticu nema potrebe da menjate zbog prezimena. Kada je produžavate, ponesite obavezno venčani list, a sledeći put možete nositi i kopiju.

Obavestite i kompanije u kojima plaćate privatno osiguranje ili penziju. Kao i vašeg operatera mobilne telefonije.
Javnite se i svim servisima koji vam redovno šalju časopise i brošure o promeni prezimena i adrese.
Gde ste ono još ostavili svoje ime i adresu ….

Celo vreme nemojte da zaboravite ipak, zašto ste se udali 🙂
Mislim, to su samo pare, a čeka vas još mnogo toga lepog. Pare su tu da vas usreće, da platite hranu i kuvate zajedno, da platite putovanje i držite se za ruke i u nekom drugom gradu. I da kupite iste majice.

I slobodno se smejte sami sebi kada vas u radnji oslove sa „gospodjo“…

6 thoughts on “promena dokumenata posle udaje

  1. AnaJan kaže:

    Ili pojednostavite, kao ja, pa se udate za prezimenjaka. Jedina dilema koja me je tih dana mucila je da li da svom dodam i njegovo prezime, pa da budem Ana Jankovic-Jankovic :). Formalno sam svakako morala da se izjasnim da li uzimam muzevljevo ili zadrzavam svoje prezime. U svakom slucaju, dokumente nisam morala da menjam, ustedela sam na vremenu i novcu – veoma prakticno 😀

  2. Nikola kaže:

    Ja gledam, iskočila mi na fejsu vest i reko’ ko je sad ovo… Tek kad sam kliknuo i video adresu bloga, skontam da si ti, i da si se udala. Čestitam! 🙂

  3. O. kaže:

    Koliko ja znam ako zadrzavas svoje prezime, jedine „probleme“ koje kasnije mozes da imas jeste kad rodis dete. Tj. kad zelis da putujes van zemlje sa svojim detetom a imate razlicita prezimena. Jednostavnije je ako imate isto.

Ostavite odgovor

