Blogomanija, naša priča

Blogomanija, subota, 17-17:30

– ko smo?
ja sam Maja, on je Dejan.
Ja vodim blog pod imenom Magrit, još od januara 2006., pa me ljudi ponekad tako i zovu.
A njega sam nagovorila da vodi blog, Lensfler.

– kako smo počeli da pišemo blog i kako to sada radimo?
Inspirisana nekim inostranim blogovima, i ja sam počela da pišem blog o pletenju, ali je bilo tu i mnogih drugih tema… fotografije, knjiga, kozmetike, muzike … U početku sam pisala lako, slobodno, jer niko nije znao ko sam. Danas pazim šta pišem, jer me ljudi znaju, ima dosta mojih fotografija, a i delim savete i projekte iza kojih stojim. Imam skoro 700 postova, a to dodje kao puno podataka i slika.

– šta nama znače naši blogovi?
Blog mi je doneo mnogo lepih poznanstava, lepu prezentaciju svega što radim, ali i nagradu – dobijam puno e-mailova u kojima ljudi traže savet, ili samo izražavaju zadovoljstvo što su naišli na moj blog. Broj zanimljivih ljudi koje upoznajem se svakim danom povećava. Tu su i sponzori koji shvataju da ih reklamiram pominjanjem na blogu… a sigurna sam da je ovako dugo pisanje bloga doprinelo da budem zvanični bloger Termi Olimia na nedelju dana… da, sve sa boravkom 🙂 … i dodjoh da pričam na Blogomaniji 🙂 Verujem, i da se još više potrudim, bila bih još uspešnija.

Razmišljala sam nedavno, ako bih odjednom prestala da pišem blog… mojom odlukom, ili bila primorana…. osetila bih istovremeno veliko olakšanje, i veliku prazninu …. Olakšanje jer ne moram da mislim stalno o tome koliko je prošlo od poslednjeg posta, a prazninu zato što mnoge stvari koje se dogode ili radim, naročito fotografišem, mislim kako ću postaviti na blog.

– šta su naše teme, i zašto mislimo da su dobre?
Opsesija, pletenje i fotografija, koji dopunjuju jedno drugo.
Ipak, najviše poseta, preko 2000, ima post “Kradja”, u kome sam pisala o kradji fotografije od strane Pressa (tužba pokrenuta).
Kad sam počela da pišem, komentari su bili razni, od divljenja, neverice, ili pogrdni. Danas, pletenje je toliko popularno da postoje i TV emisije o tome, doktori pričaju o njegovom pozitivnom efektu na zdravlje, uskoro će 100. polaznik proći kroz moju školu, danas bi svi da im ja ispletem ovo i ono….. pa volim da mislim da sam blogom doprinela toj modi.

– šta ja mogu da vas posavetujem 🙂 ?

Kako pisati, veselo ili ozbiljno i slične dileme?
Krenite od toga da je to vaš blog i da možete na njemu da pišete šta god želite. Ali istovremeno mislite na to kako je to vaša prezentacija.

predavanje 2

Tehnički saveti:
– uvek proverite post, ako imate opciju Pregled posta… jer se sitne greške uvek podvuku
– sačekajte par sati sa objavom posta, jer ćete se često setiti naknadno da je trebalo jos nešto dodati
– jednom ili dva puta nedeljno je optimum objavljivanja. Ipak, sve zavisi od dužine postova, pa time i što su postovi kraći, možemo pisati i češće.
– izgled bloga je vrlo važan, ali ne bih znala da kažem da li je važniji od sadržaja.
– napravite mogucnost obaveštavanja na mail kad objavite novi post

– plan objave postova je nešto čemu sam se smejala u početku, ali u poslednje vreme uvidjam njegove prednosti. Mesečno, nedeljno, svejedno je, nešto što vama odgovara, raspored šta je važno, a šta je hitno, ili koji post treba da stoji 5 dana na vrhu bloga.

– za blogere koji prezentuju svoje radove – lepo je da sa drugima delite svoja dostignuća i radove, ali dolazite u opasnost da drugi shvate to samo kao vase hvalisanje. Mnogo su omiljeniji i prijatniji blogovi koji s vremena na vreme daju savete, isečke iz iskustva ili mišljenja o proizvodima, alatima.

Da biste povećali organizujte nagradne igre i darivanja, sami ili u saradnji sa sponzorom. Kod mene se dnevna poseta poveca sa 800 na preko 1000.

Učlanite se u Ravelry…. 🙂

Video postovi su nešto što sam počela nedavno da radim, ali već mogu da kažem da su lakši za pravljenje, a pogotovo za gledanje 🙂 Imajte na umu da je potrebna ona … dobra brzina Uploada, za You tube… Nema potrebe za velikim programima za uredjivanje, dovoljan je Movie Maker, a bolje je snimiti dobar video 6 puta, nego uredjivati 6 sati.

Ostatak predavanja, o fotografiji, preuzeo je Lensfler, a koncept njegovog predavanja možete videti ovde.

predavanje 1

8 thoughts on “Blogomanija, naša priča

Ostavite odgovor

