kradja

… U nedelju, 5. februara, novine Press su na svojoj 29. strani objavile foto i tekst:

kradja

Fotografija zelenog džempera vam je odnekud poznata?
Jašta, mojih je ruku delo.

Concur in green

Ali Press se poneo kao pravi lopov, niti me je pitao, niti obavestio.
Uvredio me na više nivoa, a autorka bezobraznog teksta nije se čak u potpunosti ni potpisala.

Kontaktiraću ih… držite mi fige da neku pravdu izvedem do kraja.
I da požurimo sa osnivanjem Udruženja i nekako zaštitimo svoje radove.

Takodje, zahvaljujem na 966 jučerašnjih poseta na ovom blogu ! 🙂

44 thoughts on “kradja

  1. O. kaže:

    Pa kakav bezobrazluk!!! Prvo za kradju fotografije sa koje je jos iseceno ko je autor i kada je snimljena, a drugo za razlog za koji je ista iskoriscena!
    Novinarko J.M. poserem se na tvoje profesionalno novinarstvo!!! I to vise puta!

    Da sam na njenom mestu ne bi se potpisala ni inicijalima, vec bi se dobro potrudila da niko ne sazna kako sam ukrala necije autorsko delo i iskoristila ga za pljuvacinu najgore vrste. Pa se posle ljudi pitaju sto su nam sve devojke po ulicama kao da su izasle iz masovne proizvodnje. Zbog glupih tekstova nestrucnih ljudi.

    Jedino ne znam gde je uredniku mozak kad dopusta da mu novinari poturaju tudje radove kao deo svojih. I za to im jos daju i platu!?

  2. Lorna3 kaže:

    Ja ne vjerujem…
    Vjerujem da si ljuta – i s pravom!!!!
    Na žalost, pa je internet učinio fotografije dostupnijima. Žalosno je da se time služe „profesionalni“ novinari!
    Čekamo rasplet!

  3. Nataša kaže:

    Ne mogu da verujem… I juče je isto jedna krađa otkrivena. A komentar… Trebala bi dotična J.M. da izviri malo napolje, da prelista neke magazine, koji su pravi magazini, pa da vidi šta je IN a šta Aut. Ako se uopšte može kometarisati o tome. Držim ti palčeve!

  4. Relja Ivanić kaže:

    Neprofesionalizmu nikada kraja, ali od takve novinske kuće ne bih ništa drugo ni očekivao…
    Žalosno je što imaju čitaoce uopšte!

    Pitam se vredi li da čovek bude vredan i kreativan, kada je stalno vređan i nipodaštavan na ovako mizeran način…

    Moramo se boriti! Držim ti palčeve!

  5. Tena kaže:

    ne mogu vjerovat, još ja stalno mislim „moram počet pisat watermark na slike ko Magrit“, izgleda da treba koristit watermark…
    ne znam kakva su iskustva, je li netko uspio s tužbom ovakvog tipa? mislim, znam kakav je naš pravosudni sustav, vjerujem da vaš nije ništa bolji…

  6. Olja kaže:

    Sram ih bilo, meni se tvoj dzemper izuzetno dopada, i nosila bih ga sa merakom. Cini mi se da je neko itekako ljubomoran i zavistan na tvoj rad i trud da popularises pletenje na ovim nasim prostorima. SRAM IH BILO. Obavezno nas obavestavaj o preduzetim koracima prema tim novinama.

  7. Katarina kaže:

    Strasno!!! Ne mogu reci da sam iznenadjena, ali opet, svaki put se zabezeknem na nivo bezobrazluka i drskosti…Jedino sto me zanima je, sta je, tacno, novinarska vestina doticne, s obzirom da su fotografije tudje, a i tekst je prilicno ogranicen…Ocigledno ga se i sama stidi, cim se ne potpisuje…

  8. Ljilja Jojkic kaže:

    Sramotno!!!!!!!!!!
    Verovatno su novinara zaposlili i opstaje samo ovakvim tekstovima!
    Na žalost sve više naših ljudi je ovakvo.

  9. Isidora kaže:

    ujujuj! trebaš im se javiti, svakako. ali nemoj se previše sekirati zbog napisanog, baš znaju oni šta je in, a šta out. in je ono što ja hoću i točka.

  10. Jacekica kaže:

    ovo je jako bezobrazno, kao prvo je krađa, kao drugo je vređanje nečijeg ukusa, truda, ljepote, stvarno je uvreda na mnogim nivoima. Sigurna sam da ćeš uspjeti naći pravdu u tome i da će ubuduće paziti što rade, na koncu ona je svjesno to uzela – ukrala jer je fino izrezala dio gdje piše ime autora i godina

  11. Karolina kaže:

    Da li bi jednako reagirali da je taj isti džemper stavljen pod „in“?

    BTW, da znate išta o novinarstvu, onda bi znali da urednici određuju što se o čemu piše, ne novinari. Vrlo vjerojatno novinarka nije ni znala odakle joj fotka o kojoj je morala nešto napisati. A druga stvar o novinarstvu, pod ovakvim „tekstićima“ od 500 znakova, ne potpisuje se imenom i prezimenom, već inicijalima.

    Što se „posuđene“ fotke tiče, tu nema opravdanja. Unajmiti dobrog odvjetnika koji je specijalizirao za autorska prava, tužbica, i tu bi moglo biti lijepih para.

    LP,

    K.

  12. drenka kaže:

    Strasno!!!!! prvo kradu fotografije a drugo sta je njima , kako mogu da kazu da ne valja ovo…da bar malo pogledaju sta blogerice nose…i domace i stranske blogerice nose vakve stvare….a i sta je Sandra rekla na fb..da bar ta novinarica proba da saplete sal pa nek prica

  13. dragicap...made by me ... kaže:

    Ja ću samo reći da sam na tvojoj strani i da navijam za tebe .Nikada nisam volela ,,stručna mišljenja ,,takve vrste ,ukusi su različiti a zna se ko može da daje ocene o radovima,ja se uvek zadržavam na domenu – moje mišljenje.

    Želim ti sve najbolje ,vredna si radovi su ti super i veoma pohvalno ,za mene ,da kao mlada dama ,obrazovana ima interesovanja ove vrste,samo napred!!!
    veliki pozdrav Dragica

  14. LaBiLnA kaže:

    Ne razumem baš, stavila je „neki džemper“ (u ovom slučaju tvoj rad), nije morala da ga isplete da bi ga stavila kao primer. Mislim, sve je ovde na izvol’te … Doduše, nije ti lako, nikome ne bi ni bilo, a što se tužbe tiče, probaj. Mislim da se onaj @Ptiki bavi tim stvarima. Srećno 🙂

  15. Elvira kaže:

    Ko je to napisao verovatno ne zna ni igle da drzi, a ne da strika. A inace, kriticari su koke koje samo kokodacu, a ne nose jaja. Ne sekiraj se.

  16. marie kaže:

    Ljudi stavljajte preko fotografija vodeni žig!
    Imaju tutoriali na internetu kako se to napravi, ja sam na svoje počela stavljati kada sam čula da se ovakve stvari dešavaju

  17. Arevilo kaže:

    Sramota!
    Ja, kada sam na jednom od svojih blogova zelela da iskoristim deo njihovog teksta i fotografiju, lepo sam im se e-mailom obratila za dozvolu. Odgovorili su da mogu da koristim tekstove i slike samo pod uslovom da navedem ime autora i link, odnosno br. i datum dnevnog izdanja.
    Drzim Vam fige da zastitie svoja autorska prava!

  18. sonja kaže:

    Verujem da je neko ovde bio ljubomoran na tvoj rad i na ideju da u zemlji Srbiji pokrenes ceo projekat za rucne radove. Ali nista ne brini, oni su out i nikada nece dostici sve sto si ti. Mi nastavljamo da strikamo po tvojim uputstvima.

  19. magrit kaže:

    HVALA neizmerno svima na ovolikim komentarima !!
    Obavesticu vas o daljim desavanjima.

    Danas, posle setnje po snegu, igranja sa decom, malo heklanja i vase podrske …. osecam se mnogo, mnogo bolje 🙂

  20. dea kaže:

    Prvo,tuži i mazni im veliku lovu,čisto svog gušta radi….
    Drugo,ja bi njoj navukla tu vestu i nadam se da je debela ko slon i da bi u njoj izgledala još 3x deblje,slikala je i stavila na naslovnicu istih novina…

    Šalu na stranu…i ja sam ljuta…ovo je stvarno bezobrazno.
    Znaš i sama da sam vodila rat sa onom Turskom stranicom gdje su moje radove stavili pod svoje i lijepo se potpisali.Nakon mjesec dana natezanja maknuli su moje slike…a ja sam se osječala ko veliki pobjednik!
    Nadam se da će i kod tebe sve završiti na tvoje zadovoljstvo,a ako još bude i na korist…

  21. Vida kaže:

    Draga Majo,
    Prvo sam bila totalno zaprepascena koliko se u Srbiji ne postuje tudje vlasnistvo i koliko se uvredljivo pise o tudjem radu i trudu, a posle se mislim… Sta te boli uvo sta je jedna seljancura napisala o tvom predivnom dzemperu. Kao prvo, ovakvi clanci ne spadaju u kategoriju novinarstva (danas je, na zalost, svaka sojka novinarka, a ume samo da kokodace i prati „brendove“ i „trendove“), a kao drugo nemoj da se osecas uvredjeno ako novine tipa „Press“ pisu ovakve komentare o tvom radu. Ja zaista ne znam ko uopste cita ovakve stvari… Debilizam na kvadrat! Sta sad kao, „Press“ napisao ove godine moram da nosim bele tunike i ja treba u zemlju da propadnem od sramote jer imam zeleni dzemper. Srbijo medj´ sljivama! Ne sekiraj se, nego vidi da ih tuzis zbog povrede autorskih prava… A ja, evo, dajem casnu pionirsku, da u zivotu necu kupiti ove novine, niti cu ikada otici na njihov sajt!
    Zivela!:)

  22. Anaonheels kaže:

    Pozdrav! Pre 3 dana su meni bile ukradene fotografije tasnica koje pravim i objavljene na jednom sajtu za prodaju! Pisala sam im i nisu sklonili odmah. Tek kada sam napisala post o tome na svom blogu, reagovali su i sklonili ih. Onda sam posklanjala sve fotografije sa stranice, stavila watermark na svaku i vratila ih. Mislim da je to, nazalost, jedino resenje. A za ovo treba da reagujes jer je vec otislo u stampu.

  23. Jasminka Milinovic Ex Gasic kaže:

    Ništa mi se ne svidja komentar osobe koja se naziva „novinarkom“, jer smatram da nevaspitani ljudi ne trebaju pisati komentare. Drugo, ti fazoni IN i OUT… Cele ekipe stručnjaka rade na tome, u našem zapadnom okruženju, pa se tek onda stavlja šta je in a šta out, a uglavnom se to radi tako što se pod IN vode oni koji bolje plaćaju reket. OUT su obično pojedinci, kreativci, slabije firme, nepoznati brand-ovi i sl. IN je obično sve što je izvikano i isfolirano u stilu „carevog novog ruha“. Nema potrebe komentarisati džempere, svaki je lep na svoj način, ali je beli dosta monoton, već vidjen i namenjen isključivo ženi od 180 cm visine i 50 kg težine,a kako sam, žestok protivnik svih zagovornika anoreksičnog izgleda, te sam i sama puna osoba – to glasam i podržavam zeleni džemper, jer ga mogu nositi buce i mršavice… Naročito mi se svidja što je zeleni ručni rad, što za beli ne mogu baš reći…

  24. ivana momcilovic kaže:

    stvarno su nenormalni , ovi iz pressa …prosto sam ostala bez teksta…al nemoj da se sekiras,ovo je samo prvi put, a sto ti budes uspesnija bice vise pakosnika…mogu samo da ti zavide..nesretnici.
    bruka samo za novine presa.

  25. Marija kaže:

    Joj, moram i ja natipkati – s r a m o t a !
    Znam da i u Hrvatskoj ima raznih novinarskih (i virtualnih i tiskanih) krađa i „krađa“, ali ovako nešto još nisam vidjela… Još da je to kolumna osobe s imenom i prezimenom koja izražava svoj osobni stav o tvom radu i navodi autora tog rada, rekla bih – sloboda govora i mišljenja, ali ovo je katastrofa…
    Kad vidim izraze in-out, izbjegavati, obavezno i nikako, još mi je više muka… Da je novinarka imalo kreativna i obazriva, mogla se barem dosjetiti da su „u trendu“ i remeni i da svatko i „neugledni“ džak džemper može nositi sa stilom ako ima stila…

    Ostani dostojanstvena i držim fige da pravdu izvedeš do kraja sa stavom i u stilu 😉

  26. tamtam kaže:

    Mogu misliti koliko si ogorcena zbog ove situacije, obzirom da se ja tako osecam sad kad sam ovo procitala. Mogla bih sad da krenem da nadjem tu osobu radi suoacavanja, sto se jos uvek koristi kao jedna od metoda u nasem pravosudju, narocito kada su personalne stvari i emocije u pitanju. Ne znam koliko vredi ici „pravnim putem“ u razresavanje ovoga (nemam odgovarajucu groznu rec za ovakav kriminal).
    Sve mi se vrzma po glavi recenica iz jednog filma (decijeg): „Let the punishment fit the crime“. Hitno nam treba Udruzenje i javni protest gde mozemo sprovesti neku akciju npr. organizovani event ispred zgrade redakcije: ukrasavanje full-size fotografije doticne „novinarke“ klupcicima i raznim pletivom, s obzirom da je sama to trazila; bar za to imam(o) dovoljno ostataka u stash-u.

Ostavite odgovor

