leto…

… jel prošlo, šta mislite ?
Juče je bilo više od 35 stepeni, a danas 22 …

Letovanje u avgustu je nekako sasvim ok. Uhvatite rasprodaje, da se još malo opremite za put, i izbegnete žestoke vrućine u gradu. Odete negde gde niste bili ranije, recimo na deo Jadranske obale.
I letovanje zaiste počinje kada osetite taj prvi „buć“ …

the sea

Nekoliko puta sam pisala o tome kako ne volim leto, ali ono je nešto sasvim drugo kad sam na ovakvom putovanju. Volim što je voda bistra, iako hladnjikava. Kad zaronim i vidim svoju senku na dnu, a ponekad i krugove talasa iznad sebe. More je ujutru mirno, kao ogledalo, i dok plivam ka Zapadu kao da je voda tamno ulje, sa tananim talasićima.
I još… zvuk cvrčaka, slana koža, tuširanje iz vodom iz bačve koja se ugrejala preko dana …
Sve to možda ne bi bilo tako prijatno i opušteno da moje društvo nije bilo izuzetno. Interesantno kako se niko nije vidljivo trudio da bude sjajan, nego smo svi bili ono što jesmo, i … barem ja nisam osetila išta što bi mi smetalo, a jesam teška i zahtevna.

Elem, nismo samo leškarili na plaži, zapravo, to smo najmanje radili 🙂
Pošto je Zadar u blizini, obišli smo ga čak dva puta !
To je pravi grad, velik, živ, sa kopnenim i morskim saobraćajem, i pešacima koji vrve na sve strane.
People's square

I mene je privuklo ono što privlači sve…

„Pozdrav Suncu“ – na rivi, baš na kraju prema Zapadu, postavljene su solarne ćelije, koje danju skupljaju energiju, a noću prave raznorazne projekcije svetlosti. Jako interesantno u bilo koje doba dana. Veliki krug koji vidite na slici predstavlja Sunce, dok su pored njega postavljene i ostale planete, u odgovarajućoj srazmeri. Više o ovome možete naći ovde.
The Greeting to the Sun, daytime

„Morske orgulje“ – odmah pored prethodne atrakcije, niz stepenika prema moru, koji primaju talase, a onda uz pomoć cevi stvaraju zvuk koji podseća na hor kitova.
Sea Organ
Gužva je velika, te se nismo baš mogli opustiti i slušati… pa, sad verovatno imam razlog da posetim ovaj grad u maju ili junu 🙂 Više o orguljama ovde.
Sea Organ

Druge zanimljivosti Zadra možete pogledati na svakom koraku u starom delu grada. Sama sam se uverila da ne mogu ništa novo da naprave brzo, jer čim počnu negde da kopaju, naidju na neki važan spomenik, i ne mogu dalje dok se ne utvrdi šta je to.
Crkva sv. Stošije je jedan od nemoguće zaobići spomenika, naročito što se pored nje nalazi sjajna sladoledarnica 😉
Saint Anastasia's catedral

Na kraju, morate sačekati noć u Zadru i pogledati na Zapad. Jeste da nije bio jun (kada Sunce „upada“ pravo u vodu), ali je svakako interesantno gledati kojom brzinom ono nestaje iza brda ! Fotoaparati skljocaju, a onda se čuje i pljesak i oduševljenje, kao neki mali odjek onoga šta je Sunce nekada ljudima značilo.
sunset from Zadar

Tek onda, ćelije oživljavaju …
The Greeting to the Sun, sunset

Ostatak… negde u januaru, kad napada sneg, i zaželite se toplote 😉 😉

10 thoughts on “leto…

  1. Aleksandra kaže:

    Pitam se da li i ljudi koji zive u takvim mestima (atraktivnim za turiste) jednako dozivljavaju svoj grad kao i oni koji su samo u prolazu?

    Mnogo lepe fotografije:) Drago mi je da si uzivala:)

  2. Lorna kaže:

    Kroz tvoj objektiv i iz tvog „pera“ ovo sve tako bajkovito izgleda!!
    Da mi netko ponudi da iz Zagreba moram otići živjeti u Zadar ne bih ni trepnula… toliko mi je drag!
    @Aleksandra – ne doživljavam ga više tako ni ja, koja sam tamo par puta godišnje… ni ne primjećujem da je povijest iza svakog ugla… doslovno!
    Hvala Magrit da si me podsjetila kako je to divan i spomenicima bogat grad!

  3. Gordelicious kaže:

    Bas sam prije 10 dana bila u Zadru i posjetila sva ova mjesta :)) Jako mi se svidza grad, posjeticu ga opet neko leto. 🙂 Pozdrav!

  4. magrit kaže:

    Hvala svima na komentarima, drago mi je da vas je post podsetio na nesto lepo 🙂
    Uskoro jos lika, Pag i druga manja mesta … samo mi se nesto ne da, razumite me 🙂

Ostavite odgovor

