Budimpesta

Svi vec znate, a evo i detalja:
Na tamo smo isle zajedno kolima, put je trajao 5-6 sati. U Budimpesti nas je docekao pljusak, osvezavajuc na neki nacin. Ali kad smo izasle iz kola, kao da je znao da prestane. Nazalost, zbog migrene nisam mogla tog dana nigde da mrdnem.
Ujutru, domacica je morala na posao, a ja sam sveza, ispavana i odmorna uzela foto-aparat u ruke i krenula. Sta bih drugo obisla nego najznacajnije stvari, Parlament i Budim.
Verovatno ste svi vec bili u ovom gradu, i znate sve – ali meni je bio prvi put, uopste na tu stranu sveta.
Parlament je predivan, beo, lici kao da je pravljen od sibica. Obnavljaju jednu stranu, a kad nju zavrse, onda ce onu drugu i tako u krug. Zato je tako i divan. Malo iznanadjenje je kad vidite svu tu gotsku strukturu i na vrhu kupolu, ali …. funkcionise 🙂 I gleda na reku, sto je divno.
Budapest - Parlament

Sledeca slika prikazuje mnogo toga – lepa ulica, dobar odnos sirine ulice i visine zgrada, ocuvanost fasada, dobar standard-dobra kola, i zastava. Ove ulice imaju samo jednu manu, a to je nedostatak drveca. Da bi se uslo u stabmenu zgradu, mora se na ulazu ukucati kod. Nema pasa lutalica.
Budapest - Pesta street

Iskrena da budem, o Budimpestanskoj arhitekturi i istoriji znala sam jako malo pre puta. Pustila sam da mi svaki objekat bude jednako vazan. Da pogadjam sta je i zasto je nastao.
Obala Dunava drugacija je nego kod nas – na Pestanskom delu pored nje prolazi saobracajnica, a kej je vrlo mali. Lepo je tuda voziti kola, ali je za setnju pomalo bucno. Kej se ka reci zavrsava naglo, vertikalno.
Budapest - view form Chain bridge on Pesta

A most Széchenyi je …. pa nesto najlepse sto sam tamo videla ! Od gradjevina 🙂
Nekako je sav proporcionalan, fantasticno se slazu boje belog kamena i golubije-sivog celika.
Preko njega idu i pesaci, odvojenom stazom od saobracaja, a i biciklisti. E to je ono sto mi se najvise dopalo – zgodni biciklisti, sve sa kacigama 🙂
Budapest - Chain bridge

Setala sam delom keja koji pripada Pesti, vrlo je malo pesaka, uglavnom su svi u kolima, i idu na posao.
Budapest - view from Chain bridge on Buda

Jos jedna ulica gore, tek tamo nema zive duse, osim u ogradjenim decjim i psecim parkovima. Jos gore, i izbih na Halászbástya, ili Ribarev dvorac. Opet ta belina !
Budapest - Buda old town - Fishermans Castle

I Japanci, Amerikanci…. guzva…. krenuh u suprotnom pravcu. Taj deo malo podseca na Novi Sad, ta zuta boja, tamni vertikalni zabrani na vratima…Na kraju starog grada nalaze se Arhiv i Vojni muzej
Budapest - Buda old town

a izmedju njih pravo iznenadjenje:
Budapest - Buda old town

U povratku ipak sam morala da se probijem kroz guzvu i uhvatim ovaj snimak:
Budapest - view from Buda

A onda sam krenula na drugu stranu, i prvi put morala da izvadim kartu grada. I to je tek pola dana, a ima jos svasta da se vidi. Ali sutra se mora ranije na posao, pa pisem drugi put.

6 thoughts on “Budimpesta

  1. bensedin art kaže:

    Mnogo volim Peštu, taman sam mislila kako sam završila sa razlgedanjem znamenitosti, a ono deca stasavaju, pa Jovo nanovo! Sledeći put kad odeš, idi u Sent Andreju, uživaćeš!

  2. Mighty Mici kaže:

    Sjajne fotke, Majo 🙂
    I ja sam pocetkom godine prvi put bila u Budimpesti. Divan grad na reci. Na zalost, ja sam sastancila po ceo dan i nisam imala previse vremena da obidjem sve sto sam htela, a i dani su bili kraci. Ali sam imala priliku da vidim parlament iznutra. Predivan je koliko i spolja, neverovatan, bajkovit, onako kako se ogleda na reci 🙂
    Nisam stigla fotke da sredim (bas sramota), ali sam i ja uslikala ponesto tamo.

Ostavite odgovor

