Sirogojno

Posle nedelju dana programa, neslane hrane i istih vezbi, nas dve smo odlucile da sednemo u kola, opustimo misice, zagadimo malo okolinu, i odvezemo se do Sirogojna. Kroz predivne predele i toliko bujnu prirodu da mi se cinilo da ce svakog casa progutati put !

Photobucket

Sirogojno stoji i za zivo selo, poznate dzempere i etno selo. Ovo poslednje zapoceto 1980. premestanjem i postavljanjem starih zlatiborskih kuca i domacinstava. Ulaznica je samo 120din.
sirogojno 1

Utisak je fantastican ! Sa ulaza su nas uputili kod jedne bake koja nam je sve lepo i potanko objasnila….. i da, ljudi su stvarno spavali na zemlji. I da, u glavnoj kuci postoji kuhinja u kojoj spavaju posle svi, i jedna spavaca soba u kojoj spavaju domacica i domacin. U posebnim kucicama sa strane spavaju mladi bracni parovi. Samo ako je zima i mlada se porodi, moze da spava u glavnoj spavacoj sobi…… Glavna kuca ima dvoje vrata, i kada se ona zatvore, ostaje samo svetlost vatre …..
sirogojno 3

Boje su predivne, prava inspiracija. Nije bilo tesko ostati tamo nekoliko sati.
Photobucket

Vise o etno selu ovde …. a i nema razloga da ga ne obidjete kad ste u prolazu.
sirogojno 2

U selu se naravno prodaju i poznati dzemperi. Na foto mozete videti da ima jako zanimljivog novog dizajna.
sirogojno dzemperi

I naravno, ja sam se raspricala i raspitala i saznala gde ta vuna ima da se kupi….. Blizu Cajetine postoji predaonica „Alempijevic“ u kojoj mozete kupiti najrazlicitije boje ciste vune, po cenama od oko 460 do oko 960 din / kg. Bagatela. Jedva sam se suzdrzala da ne kupim sve….. pa sam odabrala sledece:

– naravno, zeleno, za kaputic….. meni
vunica alempijevic 3

– belo – mama je odlucila od toga napraviti sebi kaput
vunica alempijevic 4

– nijanse zuto-oranz-braon – verovatno meni za jaknu
vunica alempijevic 2

– braon, verovatno meni za ponco
Photobucket>

I da, moze se kod njih naruciti da posalju postom i plati se na racun.
Medjutim, imajte u vidu da je to cista vuna, pa samim time i gruba i nije za dzempere koji dodiruju kozu.

22 thoughts on “Sirogojno

  1. misha kaže:

    Fotke profi, u najboljem smislu, kao i uvek. Boje prekrasne. Meni je ta vuna jako gruba. Probala sam da je filcujem vlažnom metodom, ali uopšte nisam bila zadovoljna rezultatima.

    • magrit kaže:

      Hvala za foto 🙂 A vidis, ja nisam nesto najzadovoljnija, nisam bila razpolozena za foto uopste na Zlatiboru, sve 2 nedelje …. a i vreme je ovde bilo oblacno ….. Ali ok, nadam se da prenosim kako je lepo 🙂
      Da, vuna je gruba. Mene je cak malo peckalo dok sam je sredjivala. Ali kontam da cu kaput i sve ostalo da postavim, pa se nadam da nece biti problema. Prodavacice su mi rekle da one to posle operu, pa onda odmekani …… ne znam, javljam rezultate 🙂

  2. Škrabalica kaže:

    Nije strašno ako malo pecka, dobro je za cirkulaciju, hihi 🙂 Kod moje babe je sve tako bilo, i čarape, i džemperi i prekrivači. Kada sam bila smetalo mi je, ali sada počinjem da ih volim. Baš volim da spavam na jednom tkanom peckavom ćebetu.
    Sličice fantastične, kao i uvek 😉 Podsećaju me na babin kraj 🙂

    • magrit kaže:

      Hmmmm, dobro pitanje ….. javicu cim operem 🙂 Sad je sve ispod kreveta, ceka da zavrsim radove koje sam pocela … tako da ce proci vreme dok javim, ali javicu 🙂

  3. Dejan kaže:

    Lepa galerijica 🙂

    Na prvoj si mogla jasnije da iskoristiš kongtrast žutog cveća i sivog drveta na krovu. Ovako cvetovi poklopljeni sa desne strane sa krovom mi se čini nije najbolje rešenje.

    Treća je ultra-sjajna ovako tamna.

    Žao mi je što se na snimku ograde (peta) ne vide oštrije i detalji tog pruća upleteng među kolčeve.

    Lepo 🙂

    • magrit kaže:

      Hvala Dejane, uvek dobri komentari 🙂 I hvala na vremenu koje uvek izdvojis da pogledas moje foto !
      Kao sto rekoh, nisam bas bila raspolozena za fotografisanje, pa nisam ni vodila racuna o onome sto radim 😦 Uzas, trudicu se da se tako nesto vise ne ponovi………. Meni je, eto, cetvrta sjajna, a to je mozda ono o cemu smo pricali, sta je sledeca vise-mesecna tema mog fotografisanja 🙂

  4. Jana kaže:

    Fotke su sjajne! Ti možda nisi zadovoljna zbog lošeg vremena, no baš to daje neki poseban ugođaj!
    I meni jako smeta to grebanje i peckanje prirodne vune, no to je možda i zbog pasmihne ovaca koje se uzgajaju u ovom dijelu Europe – na žalost prvenstveno za prehranu, a vuna je nusprodukt za razliku od nekih drugih krajeva svijeta gdje postoji tradicija uzgoja posebnih pasmina ovaca koje imaju puno finiju i nježniju vunu…
    Veliki ti pozdrav šaljem!

  5. babceha kaže:

    Draga nasa Margit,
    pravi si majstor fotografije kao i za pletenje! Fotke extraaaaaaaa! Poseticu Sirogojno i Alempijevice kod Cajetine kolko ovog leta u avgustu. Hvala na svemu!
    Bravo

Ostavite odgovor

