plasticna reciklaza

Secate se da sam zimus bila na onoj Radionici reciklaze? I evo, tek sad krenula da nesto po tom pitanju i uradim.

Materijal:
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Rezultat u toku (za sada dno torbe):
Photobucket

Detalj:
Photobucket

E sad…. utisci …… prvo, ispljala sam ruke bas bas dok sam sve isjekla. Da se zapitas cime li boje te kese. Onda, ruke su mi otpale dok sam napravila klupka. A onda, i prsti dok sam (da li kreten?) pocela dno torbe sa nesto debljim trakama. Kao da ne znam da ne nosi materijal nego oblik. Onda, na kraju, cini mi se da torbu i necu mnogo koristiti. Tako da je reciklaza mozda jedini razlog sto ovo pravim. Sto i nije lose, neko ce je od ukucana vec uzeti i staviti nesto unutra.
Ionako ce uskoro da se usvoji zakon o promeni plasticnih kesa u papirne, sto jedva cekam.

Joooj, sutra ponedeljak ……

I dodatak:
Sava se siri na kopno:
Photobucket

13 thoughts on “plasticna reciklaza

  1. incoknito kaže:

    svaka cast na trudu! u australiji su uveli cekere (vrlo jeftine a izdrzljive) tako da se narodne mase lagano navikavaju da u gepecima drze nekoliko cekera. papirnate niko ne spominje. pojedini supermarketi ne daju kese ako kupis manje od 5 artikla…
    kod nas je easter monday znaci – ne radi se 😛

  2. drnch kaže:

    Ma te kese su zlo! A i papir se trosi nemilice tako da se sumama ne pise dobro.
    Nisam ja bas neki aktivan borac za zelenilo ali, objektivno, ponasamo se razmazeno..
    Ove torbice su zezanje ali ozbiljna industrijska reciklaza je imperativ svake sredine.

  3. zMaja kaže:

    Ne nosi materijal nego oblik!!! Eee, moja, arhitetka! :)))
    I u trobojnicu si ih uplela! Mašala! :))))

    a pamtim da se još 92 ako ne i ranije moglo birati da li uzimaš plastičnu ili papirnu kesu u radnji. Nakon toga su prosto nestale. Nema i da hoćeš. Ja sam često kupovala u knjižarama kese koje ću kasnije nositi u radnju. Ali sam najobičniju kartonsku kesu znala plaćati po 100 din. Šta bi s novčanim „maslovljevim metodama“ kad je ekologija u pitanju. Izgleda ne idu dalje od kazni za vožnju bez pojasa!
    Milion puta sam razmišljala koliko su prirode uništile famozne 2kg tanke kese koju se davane džabe. To su one što su zauzele poziciju nekadašnjih (voljenih) kartonskih fišeka (od kojih smo pravili maske za maškare).

  4. misha kaže:

    Kao što znaš, ja sam veliki pobornik reciklaže, ali imam problem s pletenjem ili heklanjem najlon kesama. Žao mi je što je tako, ali se meni jednostavno ništa što sam do sada videla ne sviđa. Mislim da je za uspešnu reciklažu ovog tipa neophodno da ono što napraviš osim što će biti dobro za okolinu zadovolji i neke estetske potrebe. Bez toga, torba, lopta, lutka i sl. od najlon kese, osim što su vrlo jasna ekološka izjava, ne mogu biti ništa više od gomile na jedan ili drugi način isprepletanih najlon traka koje ni najveći ekolog neće nositi niti dati svojoj deci dati da se igraju.

    A papirne kese… Veliko je pitanje ekološke održivosti takve zamene kod nas. Za to je potrebno imati razvijenu industriju reciklaže starog papira kako nagla promena ne bi dovela do masovne seče šuma (slično pojavi da je novoprobuđena hrišćanska duhovnost u pravoslavaca dovela do uništavanja hrastova na Fruškoj gori). Ja se trudim da koristim platnenu kad god mogu. Nosim jednu stalno u torbi, a uskoro ću i naheklati novu. Mada, u proizvodnji konca koji ću koristiti, sigurno je korišten izbeljivač i otrovne farbe, što je ekološki vrlo neprihvatljivo. I tako se zaštita okoline uglavnom svede na izbor između dva zla.

  5. magrit kaže:

    Hvala svima, nekako sad vidim vise razloga da zavrsim ovu torbu. Inace, stalno nosim sa sobom jednu platnenu, i svaki put se prodavci smeju kada kazem da imam svoju torbu. E videcemo ko ce se zadnji smejati 🙂

    Misha je u pravu, ne moze se tek tako preci na platnene kese. Cujem da se nas to kostati po 6 dianara mesecno, da bi se oformila industrija koja za papirnate kese ne koristi drvo, nego recilira stari papir. Nadam se da biste svi vi dali i vise, samo da kad odete van grada odete stvarno van grada. I da pomenem opet ono da kad sam pitala jednog vlasnika nase poznate izdavacke kuce, zasto ne stampaju knjige na reciliranom papiru, on mi je odgovorio: „neces verovati, ali je takav papir skuplji od obicnog, belog“. Samo imam da dodam da bih dala 50 dinara vise za takvu knjigu.

  6. stevo kaže:

    Neko je spomenuo šume, imaćemo ih manje a biće više papirnih kesa. Čini mi se da nije frka zbog najlon kesa i pet ambalaže, već smo mi takvi kakvi smo: treba nas dobro izlemati, premda sumnjam u pozitivan rezultat.
    ps. Čujem spojiće Savu s Palićem! Ha, bilo bi divno, imali bi smo pravo Panonsko more!

  7. bdbranko kaže:

    Postavite sve sto znate o proizvodnji i nabavci sirovina za proizvodnju bio kesa i torbi koje se razlazu u prirodi.Unapred zahvalan.

  8. Dzema de Mac Dubididada kaže:

    jaooo
    diivno!!!diivno da je kod nas neko konacnop krenuo da iskoriscava silne kese..:))
    tako reciklirane kese sam prvi put videla u africi..i oni chudo prave od toga…torbe, kape, podmetace, omotace za saksije…300 cuda…
    ja sam se kanila da sama probam nesto…al se pokusaj zavrsio vrlo neuspesno…posto produkt visecasovnog truda nije licio ni na sta vise od upetljanih froncli kesa…
    (mada mozda sam i mogla malo vise da se informisem)…
    sad sam sasvim slucajno krenula da brljam po ovim artsy blogovima i totalno se primila…
    a sad i obradovala…

    aj daj jos neki info sta kako gde kolko vremena…

  9. magrit kaže:

    @Stevo, meni je jos pri tome interesantno kako ja, koja nemam djece, mnogo vise brinem o tome nego oni koji ih imaju ….

    @Dzema, imas par postova unazad o Radionici koju sam posjetila, i tamo imas par linkova sta i kako. A da su silne, vidjecemo, cijenim da ce za jednu torbu biti potrebno cak vise od 20 kesa. Posjeti i forume koje imam ovdje desno, sigurno ces naci dobre savjete.

  10. Maja kaže:

    Ja sam Maja Bogunovic i u Radio Beogradu pravim emisiju o ekologiji…hajde javite se na mail…pa da stignemo da se dogovorimo do 27.8.. Ovo je zaista sjajno!

Ostavite odgovor

