Privatna istorija pletenja

Eh, kako se zima približava, ko o čemu, Magrit o pletenju…..

Na netu slabo šta može da se nadje o istoriji pletenja , naročito kod nas….. Pošto je mama mog tate još živa, ispitala sam je kako je ona naučila.

„Bogami, dome, nijesam ti ja znala dok se nisam udala. Pa sam onda naučila kako da pletem čarape, a svekrva mi pokazala kako da radim petu.“

Bilo je to negdje izmedju dva svjetska rata, a moja baka kaže da tada nisu preli vunu, nego je kupovali u prodavnicama, i pleli na metalnim iglama. Tako je radila i njena mama.

A moja mama kaže:
„Srećo, ne znam…. a da !! Pa tetka me je naučila. Stajala mi je iznad glave i govorila sad ovako, sad onako. A posle sam sve sama naučila. Sećaš se one moje slike u belom džemperu? E to sam od jednog Dubrovčanina dobila džemper, pa ga za jedno veče preplela. Dobro su se oblačili ti Dubrovčani….. A igle, igle su bile, uh, teške, metalne….“

Sad možemo da kupimo vunicu raznih boja i proizvodjača. I imamo metalne, lagane, šuplje igle sa specijalnim premazom, tako da se mnogo brže i lakše plete.

Zanima me šta će biti dalje. Izmislili su i mašine za pletenje, ali to se nešto nije primilo.

A kako je Magrit naučila plesti, možete vidjeti ako kliknete ovdje.

Juče sam izašla malo u dvorište zgrade, da fotkam…. zato evo novog zaglavlja……. ova jesen nikako da bude sunčana i pokaže blistavost svojih boja……

—————————————-
KOMENTARI:
• At 5. novembar 2007 9:53:00, mightymici said…
Bas simpaticna istorija pletelackih pocetaka zena u tvojoj porodici. Ipak mi je najsimpaticniji opis tvog prvog pletelackog dela 😀
• At 5. novembar 2007 10:14:00, Goce (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Primjetila sam da imaš novu sliku u zaglavlju jako je lijepa premda i malo tužna, nekako mi nedostaje koja zraka sunca !
• At 5. novembar 2007 12:36:00, drenka (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
interesantna istorija! ali tvoja je zanimljivija od sve druge.I moja mama ljubomorno cuva sve sto sam ja uradila.Ona sa ponosom kaze:“To mi je kcer uradila“
• At 6. novembar 2007 6:57:00, DiplomiraniDuduk said…
Mašina sama ne može da unese malo duha (u bilo koji!) rad! Ona vredi samo ako je korisnik dopuni duhom! (Možda „duh“ nije najbolji naziv, ali nije važno!:))
• At 10. novembar 2007 12:09:00, Strider (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Srecan rodjendan Maajoooo!
• At 10. novembar 2007 21:39:00, romantales (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Od kada to imaš 31 godinu? Kasnim li sa čestitkama? Da vjerujem u horoskop, sada bih povlačila paralele sa pletenjem i škorpionkama koje pletu (i ja sam jedna), srećom pa ništa od toga. Sretan ti rođendan i neka ti se ostvare sve želje, zato pazi što želiš … 😀
• At 10. novembar 2007 22:33:00, Sidekick said…
Feliz Cumpleaños Magrit! Dobrog u izobilju i lošeg u mrvicama (samo da bi pored lošeg dobro izgledalo još bolje). Ljub ljub!
• At 11. novembar 2007 7:47:00, incoknito (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
sretan rodjendan draga Magrit!
• At 11. novembar 2007 8:58:00, magrit said…
Strideru, psssst !!! 🙂 🙂 Da, bio mi je juce rodjendan, i hvala vam na lijepim zeljama !! Bez obzira sta pise ovamo gore desno, ja od sad pa na dalje imam 30 🙂 A za one kojima je bitan horoskop, jesam skorpija, a u onom kineskom zmaj … pa vi sad vidite 🙂
• At 11. novembar 2007 9:19:00, romantales (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Neee Magrit, prerano počinješ zaustavljati vrijeme, tek tamo oko 35. se počinje lagati o godinama … ili poput moje nekadašnje frizerke trebaš reći da imaš više godina i onda će svi:“Ma neeee, ti super izgledaš, nikad ti ne bih dao te godine!“

Ostavite odgovor

