Nova arhitektura u Podgorici

Pozitivno iznenadjena svaki put kad odem u Podgoricu. Iako lokalni gradjani skreću pažnju na negativnosti, uglavnom mi se dopalo mi se ono što vidim. U ovom postu nešto o najnovijim gradjevinskim poduhvatima u Podgorici.

Zgrada Maxim…. rijetko kada vidim dobro riješen ugao. To i jeste teško, ali ne vidim zašto je u ovom slučaju arhitekta odlučio da pokaže svoje znanje kako izgleda presjek dva valjka. No možda izvedeno i ne liči projektu… često je tako. Krila objekta izgledaju sasvim ok, čisto i jednostavno. Nadam se samo da stanari neće zatvarati terase.
Photobucket

Zgrada T-Com i Hypo-Adria Banke. Meni se lično ne svidja, no proporcionalna je i ne izgleda ružno. Ne barem dok je još nova i čista. Pomalo ne kontam ove brisoleje na vrhu objekta, koji sigurno ne štite dovoljno od paklenog Sunca, te su tu čisto estetski. Prizemlje lijepo sredjeno, dopada mi se fazon sa rozim kockama koje vise po T-Com standardu. Preko puta – poslovnica Telenor_ProMonte, i veliki poster preko cijele zgrade. Da zaposleni u T-Comu svakog dana gledaju svoju konkurenciju.
Photobucket

Zgrada Vektre sagradjena je još prije nekoliko godina, sva ćoškasta i opasna i zato mi se ne svidja. No zelenilo i popločanje su jako fino uradili. Inače je većina prostora „preko Morače“ ozelenjena jako bogato i lijepo.
Photobucket

Moj favorit, stambena zgrada blizu Vektre. Koliko sam čula, radili su je ljudi sa Arh. fakulteta u Podgorici. Čisto, jasno, pristojno. Roletne lijepo uklopljene, mislilo se i o funkcionalnosti. Predvidjeno mjesto za klime, svaka čast. Samo na ćoškovima još uvjek grade neke kule sa kupolama, nešto mi ne izlazi na dobro.
Photobucket

Zgrada Čelebić… spolja ok, ali … skoro nisam vidjela funkcionalno gluplju zgradu. Sa ulice ne možete da vidite gdje se ulazi, nego morate da prodjete kroz cik-cak portun, i onda dodjete do grandioznog ulaza. Kartice, liftovi…. A u kancelarijama instalacioni stup po sred prostorije.
Photobucket

Jedan novi objekat u blizini, ne znam mu namjenu. Jednostavno i bez nekih pretenzija, ali jako efektno i čisto. Ne znam kakvo je unutra, nadam se da je i funkcionalno. Crveni „kostur“ – interesantno. Samo … zašto toliko „staklene“ arhitekture u tako vrelom gradu, u kom šiba i poprilično jak vjetar ?
Photobucket

I za kraj, veliki poduhvat – izmiještanje toka Ribnice. Jeste da je to jedva recica koja presuši svakog ljeta, i mjesto za smetlište… ali nadam se da će se ovako aktivirati, naročito što terasu velikog hotela okreću ka njoj.
Photobucket

—————————————-

KOMENTARI:

• At 26. septembar 2007 16:51:00, blogovsky said…
Oću i ja u Crnu Goru!
• At 26. septembar 2007 21:00:00, romantales (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Zar ne postoje upravitelji zgrada koji vode brigu da stanari ne rade što im padne na pamet na pročelju zgrade, bez obzira radi li se o balkonu, terasi ili niši? Recimo u Italiji ako nekome padne na pamet zatvoriti balkon, najprije mora tražiti odobrenje, pa ako odobrenje dobije onda mora plaćati više za održavanje jer se automatski povećava kubatura stambenog prostora. Inače se zgražam što je sve učinjeno na pojedinim stambenim zgradama kod nas, ne samo da su zatvarali terase, nego je svatko to učinio na svoj način i još im nitko nije počeo više naplaćivati za grijanje i stanarinu jer su povećali stambeni prostor.
• At 26. septembar 2007 21:34:00, Magrit said…
U CG i da imaju takav zakon, ne bi imalo ko da ga sprovodi, jer se ionako svi znaju. Pješaci redovno prelaze na crveno, a i kola. I nikom ništa. U Beogradu je u pojedinim opštinama zabranjeno da se klime stavljaju na ulicnu fasadu, hvala bogovima. A vidim da to ima ko i da kontrolise.
• At 26. septembar 2007 22:30:00, Goce (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Stvarno se ima šta vidjeti!
• At 27. septembar 2007 16:44:00, Pecaros (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Ajde da vidimo tu recicu, kad je puste…mene interesuje da li ima pecanja?
• At 27. septembar 2007 19:52:00, lorna doone (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Već vidim gdje bismo sve landrale Zagrebom… pitanje je samo da li bi nam jedan dan bilo dosta. Što za ljepote, što za gluposti u arhitekturi. Ionako skupljam fotke, pa mislim baciti i takav post. Zanimljivo je čitati tvoja mišljenja o svakoj zgradi po kojima vidim da nas krasi zajednička osobina – težnja praktičnosti!
• At 27. septembar 2007 23:42:00, Mungos said…
Zanimljivo ali za moj ukus previše stakla i betona. Više sam za kamen i ciglu. Zato mi se izuzetno dopada zelenilo sa popločanim prostorom okolo. Efektno i gospodski… Mogla bi ovako i Bgd da analiziraš.
• At 28. septembar 2007 9:04:00, Magrit said…
Pecarose, mislim da je to isuvise fancy hotel za pecanje 🙂 U Ribnici ionako nije bilo ribe. Loorna, drzim te za rijec 🙂 Mungose, napravicu i za Beograd, samo sto je on dosta veci, pa je teze.
• At 29. septembar 2007 4:08:00, Mungos said…
A ti odaberi najkarakterističnije građevine.
• At 29. septembar 2007 9:05:00, Anarhista (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Kad budes pravila za Beograd, obavezno uvrsti i zgradu Generalstaba, odnosno Sutjesku od Nikole Dobrovica. Taj kompleks je jedan od najimpozantnijih gradjevina u Beogradu, iako je delimicno razrusen. Negde krajem 60-ih, poznatom svetskom arhitekti Kenzo Tange je pokazivan Beograd i uglavnom mu se dopalo sto je video, ali je samo pred Dobrovicevom komleksu prokokomentarisao: ‘Ovo je fantasticno!’ 🙂 Zasto o ovome pricam? Zato sto Republicka direkcija za imovinu planira da ga proda i umesto Sutjeske cete vidjati neku staklenu skalameriju 😦 Ta Direkcija je uputila inicijativu Ministarstvu kulture da se Sutjesci ukine status spomenika kulture.
• At 30. septembar 2007 22:58:00, aburub said…
„zašto toliko „staklene“ arhitekture u tako vrelom gradu, u kom šiba i poprilično jak vjetar ?…“ pa moda, iz istog razloga zašto i goli stomaci u devojaka kad je hladno…. čisto pomodarstvo…. E sad, postoje specijalni sistemi grejanja i hlađenja, kojim se rešava taj problem kao i spregovi protiv vetra kojim se ukrućuje konstrukcija, ali naši investitori to ne primenjuju jer to košta… pa onda grade samo da liči na svetske građevine a funkcija… ma šta zna ovaj narod dal mu je vruće ili hladno… 🙂
• At 5. decembar 2007 0:03:26, ffrida said…
..valjda sam i ja od lokanih koji uglavnom kritikuju.naravno da mi se ne dopada tolika kolichina stakla na vrelom podgorichkom asfaltu, josh manje ce mi se dopadati kada se ispostavi da je odrzavanje spoljashnjeg izgleda takvih gradjevina jako skupo pa se sve te silne povrshine stakla ushtrokave, primjer je zgrada nacionalnog pozorishta…i meni se dopada stambena zgrada koja je tvoj favorit, gradjena je za univerzitetske profesore … to shto su pokushali da urade sa zidanjem korita ribnice , valjda mora tako , meni lichno se ne dopada jer sam odrasla na toj rjechici i onaj kompleks poslovnih objekata koji se sjurio na samu obalu nije mi simpatichan…generalno , ne dopada mi se nachin na koji se te ogromne gradjevine silom „uvaljuju“ na lokacije gdje niko ne bi ochekivao da osvanu, naravno, sa halapljivom zeljom da se jednom malom gradu da vizuelni izgled metropole po svaku cijenu i meni to onda lichi na megalomaniju skorojevica..

Ostavite odgovor

