bicikl odiseja ….

Vozite li biciklo? Sigurno ste jedan od onih sto jure ulicama grada ili keja…. Ili ste prešli na motor, pa razmišljate da li da nosite kacigu ili ne ? …. Na keju od Brankovog mosta do Ade je najmanja gužva, kao i uvjek – ne odlučuje se svako preći toliku dionicu. Sjela sam ispod Gazele, na već propale klupe, čitala Iznogudovu knjigu, fotografisala naokolo, pa onda malo posmatrala prolaznike. I oni u mene blenu kao da nikad nisu vidjeli žensku osobu u trenerci koje sjedi pored bicikla ….. Fascinantno je koliko ljudi ne zna voziti dvotočkaša: sjedišta su im prenisko, guraju pedale sredinom tabana, a tek što voze u najlakšoj brzini po ravnom, brzo okrećući pedale u vazduhu !! …. Da li je problem u tome što toliko ljudi ne razmišlja o dinamici i mehanici ? Da sam ja vlast, uvela bih da prije nego neko kupi moderni bicikl, mora proći i obuku.

Ovog puta naišla sam samo na dvije tete koje su se šetkale biciklističkom stazom …. iz straha od guzve i udara u malu djecu, nisam ni vozila tamo oko SC „25.maj“. Šta ljude tjera da šetaju biciklističkom stazom kad imaju pored savršenu pješačku stazu? Je l’ to neki novi ekstremni sport, u kome vam skoči adrenalin svaki put kad vas neko zamalo ne pokosi biciklom od pozadi ? Ili vašu djecu ?

Primam na sebe svetu dužnost obrazovati Beogradjane ovog ljeta. Staću pored svakog ko se bude šepurio stazom, naročito pored majki s djecom, i stpljivo im objasniti pravila ponašanja. Časna riječ, trudiću se da ne izgubim živce i ne ošamarim nekog. Zbog sopstvene sigurnosti, neću istu stvar objašnjavati krupnim momcima, osim ako moj brat i njegovi drugari nisu sa mnom.

A pošto je ovaj post bio malo puniji bijesom nego inače, evo i par simpatičnih fotografija sa lica mjesta, da budemo svi bolje raspoloženi.

Photobucket

Inace, net jos ne koristim kod kuće, a laptop još nisam donijela sa servisa, iako je gotov. Interesantno je bilo posmatrati sebe kako malo-malo, pa bih sjela za komp, a njega tamo nema …

————————————–

KOMENTARI:

• At 23. april 2007 15:09:00, lorna doone (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Maslačak…nešto najpaperjastije što postoji!!! Baš kao da ga je spleo pauk (si čitala PLESNU HALJINU ŽUTOG MASLAČKA?). Što se vožnje biciklom, i ja se stalno koljem s ljudima o rasporedu staza: kolnik – zeleni pojas – biciklisti – pješaci! I uvijek netko hoda biciklističkom stazom, avoze po pješačkoj… za izludit. Potpuno te kužim!
• At 23. april 2007 20:36:00, Walker (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Ma šamaraj stoku slobodno! Još ako imaju malu decu – oba obraza!
• At 23. april 2007 20:48:00, nikolina baka said…
Precizna i temeljna kao i uvek. Ali, malo vise besna i to sa pravom. Isto kao sto se ljudi ljute ako neko vozi bicikl trotoarom i parkom, tako i ti imas pravo da se ljutis na suprotnu pojavu. Kad bi ljudi postovali neka pravila koja su sami ustrojili, bilo bi mnogo manje problema i sukoba. A maslacak je – ma predivan. Obozavam tvoje makro fotografije. Da li je to znak strpljenja i dobrog oka ili ima jos neka magija pored? A sto kod kuce nema neta, ma dobro je, ti sigurno imas cime ispuniti dan, mada volimo da napravimo koak ka kompu, pogleamo omiljeni portal – desno komentarisani, levo novi… Ljubac, i pazi kad se kacis sa ljudima, nisu bas spremni na obuku.
• At 23. april 2007 22:24:00, iznogoud said…
Majo, da, nedisciplina. To je neshvatljivo. Nedisciplina na svakom koraku pa i kod ovih šetača. Ja bih se još, kad je riječ o biciklima, osvrnuo i na bicikl-mafiju koja bestidno i bez straha krade dvotočkaše. Tome se mora stati na kraj. Kako to kaže Motel, zašto svaki taksista koji natakari taksi tablu na auto odmah pomisli da je Vlado Lauda?
• At 23. april 2007 22:26:00, iznogoud said…
I još da se zahvalim što čitaš knjigu koju sam napisao. Obradovao sam se toj informaciji. Slika ispod posta je lijepa kao i obično. Ti i onaj Lazy Rider se pravi majstori u toj sferi, bar ovdje na blogu. Ma ne samo na blogu, generalno ste majstori. Čini mi se da ti svoje fotografije ne obrađuješ naknadno. Jesam li u pravu?
• At 23. april 2007 23:05:00, MOJmentalni_kung_fu said…
a ja ne znam nikako. voziti.
• At 24. april 2007 23:23:00, Sassy lady (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
He he i ja sam jedan od redovnih biciklasa-strpam Marka pozadi u njegovu „fotelju“ i verglaj po Beceju.Kod nas slabo ima biciklistickih staza tako da mi je svaka voznja adrenalinska pored nasih „pazljivih“ vozaca ali ko mi je kriv kada ne umem da vozim auto.Vreme je prelepo i sigurno uzivas u voznji i boravku u prirodi(kada zanemaris pesake na biciklistickoj stazi) a tvoje fotke me uvek iznova i iznova odusevljavaju 🙂
• At 25. april 2007 8:47:00, goce (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Ti i ja imamo slične probleme! Ja se rijetko vozim biciklom iako mi je to pravi užitak!
• At 25. april 2007 14:39:00, Magrit said…
@loorna, nisam čitala knjigu, ali pravo kažeš, čudo prirode, kupola od paperja…. @Walker, samo uz pomoć nekog korpulentnijeg ulazim u fizički obračun 🙂 ….. @NB, u cemu je stvar? paaaa, valjda godine iskustva, vjezba, smisao za kompoziciju i razumijevanje procesa. Istrajnost, jer pored ove jedne, imam 20 koje ne valjaju…. @iznogud, hvala 🙂 Skoro da ne postoji foto koja ne mora da se sasječe. Rijetko kada radim kontraste i pojacanje boje, ali sve to nije grijeh u fotografiji…. @MMKF, nikad nije kasno 🙂 ……
• At 25. april 2007 22:18:00, Jana (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Ja obožavam voziti bicikl! No, ja pak imam jedno sasvim suprotno iskustvo kao pješak. U glavnoj ulici u mojem kvartu postoji divna biciklistička staza na sjevernoj strani. Na južnoj je trotoar po kojem su uglavnom parkirani automobili tako da za pješake ostaje vrlo malo mjesta između auta i zgrade. Idem ja tako jedan dan s djecom, poslije posla, vrtića i škole, po tom trotoaru, cipele me žuljaju, umor me lomi, noseći hrpu vrećica i torbi pokušavam djecu imati pod kakvom-takvom kontrolom jer nikad ne znaš kad će se koji auto zaletjeti na taj trotoar… I uto evo iza nas po to malo trotoara jednog mladog biciklista kojji zvoni li ga, zvoni. Da ponovim, s druge strane je divna široka biciklistička staza, ali ovaj se baš napenalio na ovaj uzani trotoar i agresivno nas tjera da mu se maknemo. Na to se ja okrenem i kažem: „Mislim stvarno, pa nismo mi na biciklističkoj stazi da nas tako agresivno tjeraš!“, a on meni pred svim prolaznicima bezobrazno pokaže srednji prst. Inače u takvim situacijama ne reagiram, ne želim se spuštati na tu razinu, ali taj si dan nisam mogla pomoći (bit će da su me cipele baš ono prejako nažuljale), pa mu pred svima viknem: „To gurni sebi u guzicu“. Kažem, inače tako ne reagiram, ali ovaj me zbilja naljutio. I baš mi je bilo drago što sam reagirala. Ponekad me naljute i pješaci po stazi, ali prema njima se na biciklu osjećam superiorno, pa ih radije zaobiđem po travi nego da ulazim u sukobe. I inače sam uvijek na strani slabijeg, pa je to valjda zato 🙂 Fotka je zakon, baš kao i sve tvoje fotke, pa je neću posebno niti komentirati.
• At 26. april 2007 8:55:00, Magrit said…
Jao Jano, psujes ! i to pred dvoje svoje djece ! 🙂 Ali neka, neka…. Zapravo je to isto iskustvo, je ti ljudi ne postuju niti druge ljude, niti tudji prostor…. Kad pomislim samo da to dize kiseonik koji i meni treba…. uh !
• At 26. april 2007 15:13:00, Posetilac-doroti (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
volim voziti ali ne vozim. krasna slikica. savršena.pozz
• At 26. april 2007 17:59:00, mish misho (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Jedino pozitivno vezano za bicikla je da sam jedan osvojila na jednom djecjem festivalu. Plavi Poni. Shto se mene tice ta sprava se moze ukinuti. Koliko sam kilometara preshla na njemu ne znam, ali izbjegavam ga u velikom luku – zgadio mi se….Vishe volim shetanje, brzo hodanje, rolanje itd….
• At 26. april 2007 22:29:00, Jana (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Pa nisam psovala, samo sam mu dala do znanja što mislim o njegovoj gesti 🙂 A djeci sam se ispričala i obećala da neću više nikad 🙂

Ostavite odgovor

