Makedonija

Ne znam odakle da počnem, toliko sam puna utisaka ! Ali ajmo redom ….
Uputimo se nas 4oro kolega prosle nedelje za Makedoniju… poslom, naravno. Avion Jat-a izgleda očekivano mizerno i ispušta sumnjive zvukove. Čujem makedonski, i pomislim kako se i ne sjećam kako je to bilo kada sam poslednji put bila u toj zemlji, na susretima Bratstva i Jedinstva…..(osim da sam prvi put osjetila jaku ljubomoru kada je moja simpatija zagrlila moju najbolju drugaricu)…..

Elem ! Sletjesmo u Skoplje u jednom komadu, a vozač nas odveze direktno za Ohrid. Stigli smo u hotel oko 1 po ponoći, pa uspijem samo letimično baciti pogled na tamnu i uzburkanu masu jezera….. Ujutru, doručak, posao ….. Domaćini su jako ljubazni, te su nas kasnije malo proveli kroz stari dio grada. Poprilično nam se dopalo, jer je očuvano i cjelovito. Renoviranje je uradjeno potpuno u istom stilu. A jezero je …. ko nije bio, samo da kažem da je PREDIVNO !!! Evo i mene, sa malim čudovištem od Canona u ruci, kojim su i snimljene ove fotografije.

Photobucket Photobucket Photobucket

Uveče, završismo posao…. ali vjetar i dalje pokazuje svoje mišiće, pa je i kiša odlučila da pokaže šta zna … te tako presjedjesmo u kafiću.
A sjutra ujutru …. probudim se (naravno) nešto ranije, prošetam do jezera …. i oduševim se bojom, veličinom, masom, i snijegom prekrivenim planinama sa druge strane….. okrenem se, a ono snijeg i iza mene …..

Photobucket Photobucket

Krenemo kolima do Struge, Resena i Bitole, 3 grada toliko različita. Zapravo je cjeloviti utisak o Makedoniji svih nas da je u mnogo gorem stanju nego Srbija. Nekako zapuštena, pomalo haotična. U saobraćaju se ne zna ko pije, ko plaća, naročito u Bitoli.

Photobucket Photobucket Photobucket

Po povratku u Ohrid uspijemo uhvatiti nešto od dana, pa obići Tvrdjavu i znamenitosti. I zaista ima šta i da se vidi ! Pogled sa Tvrdjave je fantastičan, pa pomislih kako i nije tako loše što je hladno i vjetrovito 🙂

Photobucket Photobucket Photobucket

I ostale znamenitosti:
Photobucket Photobucket Photobucket

Kasnije obidjemo par radnji, a u jednoj mi prodavačica je bila toliko ljubazna i pokazala mi 15ak kompleta za bebe, iako ja kupujem samo jedan ….

Treći dan, nešto duži put, kroz snijegom prekrivene planine, preko predivnih zelenih ravnica, do Štipa i Strumice.

Photobucket

Dok prvo mjesto očigledno nikad nije čulo za urbanizam, drugo izgleda poprilično simpatično sa trgovima, mostom i širokim ulicama. Ali kada zatražite poznati strumički kikiriki, reći će vam da to nema da se kupi, nego da ga potražite u Skoplju…. balkanska posla.

U povratku za Ohrid svratimo do Stobija …. Kako da izrazim moje oduševljenje ovim nedavno iskopanim i restauriranim antičkim gradom ? VELIKO je, predivno, očuvano i …… pa reći ću samo da sam se sva naježila kada sam prošla kamenom ulicom, a oko mene zidovi kuća ….. Pa obavezno svratite kada sledeći put budete jurili u Grčku 🙂

Photobucket
Photobucket
Photobucket

Četvrti dan, Skoplje. Moj prvi utisak nije bio baš dobar… loše vrijeme, kilometri solitera, zagadjenje, saobraćaj, mi poprilično umorni… Do našeg hotela sa 5 zvjezdica moramo da hodamo po blatu, jer nešto prekopavaju ….. Kasnije, prošetamo centrom, koji je prilično lijep, ima šta i da se vidi, a imaju i dobar tražni centar – nije velik, a ima dobar izbor.

Photobucket
Photobucket
Photobucket

Kasnije odlučimo da odemo do čaršije, koja je baš dobro očuvana i cjelovita. Ali tada ništa u njoj nije radilo, osim jedne poslastičarnice ….. ne znam da li sam više bila oduševljenja mekoćom padobranaca i tulubi, ili enterijerom koji me je vratio u osnovnu školu, sve sa ogromnom Titovom slikom ….. (usput, u Ohridu i dalje postoji ulica Maršala Tita).

Photobucket
Photobucket

Uveče, odlučim isprobati jacuzzi po prvi put u životu. Ali ‘oćeš …. dizne su zardjale i zapušene, masažeri prljavi, a bilo je i nečijih dlaka u slivniku ….. eh, 5 zvjezdica … balkanska posla.

Ujutru, budjenje u 4, da bi se stiglo na avion. Bacim pogled kroz prozor, noć, psi laju ….. a u stanu prekoputa primijetim pokret pletačke igle …. ne vjerujući svojim očima, pomjerim se … i vidim, zaista, žena plete nešto zeleno 🙂 Mom oduševljenju nije bilo kraja 🙂 Pitala sam se je li to Drenka 🙂

Stigavši u Beograd, kao da nisam bila tu 2 nedelje ! Sve u svemu, iako smo imali baš mnogo posla, bilo je zanimljivo. Sa kolegama sam se dobro slagala, a bilo bi sigurno još bolje da koleginica nije stalno imala neke nacionalističke izjave pune mržnje prema pojedinim narodima.

Uveče, sa firmom na otvaranje Salona arhitekture, a onda na večeru …. Fensi 🙂 Danas, nešto kao odmor. A sjutra na posao. I sat se pomjerio. Idemo dalje 🙂

————————————–

KOMENTARI:

• At 25. mart 2007 19:46:00, MOJmentalni_kung_fu said…
dani krcati aktivnostima, divno. na zalost, nijesam bila uopste u makedoniji,ali znam da je ohridsko jezero divno…i, sta si kupila laletu?
• At 25. mart 2007 20:07:00, grace said…
znaci fenomenalne fotke! Opet! Svaka cast i naravno drago mi je a ti je bilo lepo… 🙂
• At 25. mart 2007 20:31:00, niko said…
ova sa zelenom poljanom bas mi lici na „onu“ vindovsovu pozadinu 🙂
• At 25. mart 2007 21:26:00, Marti (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Majo, odma da nabavljas ozbiljniju kameru i sirokougaoni objektiv. Greota takav talenat da ostaje „zarobljen“ uz kompakt digitalce. Fotke su sjajne, plavi camci na obali – klasika!
• At 25. mart 2007 21:30:00, magrit said…
@MMKF, pa komplet 🙂 i to trodjelni 🙂 ….@grace, hvala ! a tvoje putovanje ? …… @niko, i meni 🙂 i kolegama 🙂 ……..@Marti, aaaaa, ja bih, ali ali ali …… pare, pare, pare …… no hvala svakako na komplimentu, moj andjele fotografske podrške 🙂
• At 25. mart 2007 22:27:00, bodulka (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Zavidim ti na putovanju u Makedoniju, nikada nisam bila tamo, a sada mi se nekako cini predaleko, ne znam zasto … S nostalgijom se sjecam makedonskih rog paprika i gevgelijskog bijelog grozdja. Neponovljivi okusi.
• At 25. mart 2007 23:28:00, Drenka (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Dreago mi je sta ti se dopala moja zamja Makedonija
• At 26. mart 2007 0:28:00, iznogoud said…
Daaaar-ko Pan-čev! Daaar-ko Pan-čev! 🙂 Dobra si, Magrit, lijep post.
• At 26. mart 2007 0:37:00, grace said…
Nisam bas vicna „kacenju“ fotki na blog… 😦
• At 26. mart 2007 8:48:00, doroti (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Majo slike su fantastične, stvarno imaš oko. super si nam to opisala….
• At 26. mart 2007 10:21:00, deedee (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Heh, imamo fotke Skopja (i jednu s Ohrida), snimljene sa istog mesta 😀 Godinu dana razlike :***
• At 26. mart 2007 10:38:00, Walker (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Kad se blogovi čitaju ujutro nakon neprospavane noći, ostaje da se 38 sekundi čudim kakav je to Konnan u ruci… Fine slike, ali sam od čitanja odustao posle drugog pasusa… Sorry…
• At 26. mart 2007 10:47:00, Mrmot said…
bolje od ovoga moze biti samo odlazak u makedoniju:)
• At 26. mart 2007 20:19:00, Jana (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Jako lijep tekst, volim čitati tvoje putopise. Ja sam Makedoniju jako zavoljela preko njihove književnosti, imaju sjajnih djela. Nadam se da ću jednog dana otići tamo, naročito sad kad znam da se mogu prošetati tako očuvanim antičkim ulicama 🙂
• At 26. mart 2007 20:46:00, nikolina baka said…
Davno sam bila na Ohridskom jezeru, pre sto vekova… Cekam vikend da mogu da izgledam ove divne slike u punoj rezoluciji. Unapred se radujem jer su predivne u ovim malim pregledima. A ti to tako lepo opisujes…
• At 26. mart 2007 21:52:00, magrit said…
Mnogo mi je drago ako sam uspjela da vam prenesem barem dio atmosfere 🙂 Ali, odabrala sam najbolje fotografije….. sledeci put moram slikati nesto i ruznih stvari, a i ljude.
• At 26. mart 2007 22:05:00, Lorna Doone (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Opravdala si struku! Sjajan opis arhitekture i okoliša, ali, imaš pravo, ružne stvari ponekad govore više od onih lijepih! Što se pletilje tiče… ponekad se zagledam u ljude oko mene pa se pitam da li se snekim od njih družim na netu…
• At 26. mart 2007 22:24:00, Vincent said…
Ovo je bolje nego odlazak u Makedoniju:)))I daleko bolje nego one turisticke brosure.Mogli bi da te kontaktiraju iz makedonskog ministarstava za turizam.A sto se jacuzzi-a tice,neki drugi put:)))
• At 27. mart 2007 0:19:00, joop (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
moja je velika zelja da jednog dana posjetim ohrid….a za jacuzzi – nisi mnogo propustila 😉
• At 27. mart 2007 8:22:00, goce (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
predivne su slike, vidi se da ti je bilo lijepo!
• At 27. mart 2007 23:18:00, Rippy (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
(usput, u Ohridu i dalje postoji ulica Maršala Tita). :-)))))) Usput i glavna ulica u Bitolj se zove Marsal Tito, kao i glavna gimnazija. Usput i u svim vecim gradovima Makedonije, glavne ulice se zovu Marsal Tito-Tetovo, Strumica, Prilep, Kocani, Kicevo – ovi su sigurni, ali ima ih jos.
• At 28. mart 2007 9:09:00, perkoc (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Prelepa reportaza.A to sto je tvoja prijateljica bla nacionalisticki nastrojena,to je nazalost Balkan.Nadam se nista nije bilo protiv tebe. Pozdrav iz Skoplja
• At 28. mart 2007 9:47:00, Pribi (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Kad si saaam, kad je sveee…tužno, ti se seti njeee: Makedonija ti pruža ljubavi sve!
• At 28. mart 2007 14:52:00, azteca (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
uvek prija kad neko drugi prica lepo o nasoj zemlji 🙂 zahvaljujem vam sto ste mi opet vratili onaj mladalcki feeling, kojeg sam izgubio tokom godina u ovom sivilu.
• At 28. mart 2007 16:10:00, Sassy Lady (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Ti si i pored posla izgleda u Makedoniji disala punim plucima.Ja sam jedino bila na Ohridu kao klinka i odlicno sam se provela.
• At 28. mart 2007 23:53:00, Posetilac (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
prosetaj malo po gradovima u Srbiji pa onda pricaj kako je bolje kod nas. Nemoj da uporedjujes gradice od 50 000 ili 100 000 stanovnika sa Beogradom. Uporedi ih sa Valjevom, paracinu ili Leskovcu i Boru nedaj boze
• At 29. mart 2007 9:08:00, Magrit said…
Ljudima iz Makedonije mnogo hvala sto su posjetili moj blog, a pogotovo hvala Drenki koja ga je preporucila za makedonski portal 🙂 ! @posetilac – nije lijepo sto se ne predstavljas, a pored toga, odakle znas da ja nisam bila u tim gradovima? Hahaha, pa ja sam 18 godina zivjela u gradu koji ima 8.000 stanovnika 🙂
• At 29. mart 2007 11:43:00, Tanja (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Zdravo Maja, se vooduseviv koga gi vidov tvoite fotki,odlicni se,sekoja cest!
• At 31. mart 2007 11:52:00, misha (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Jedva cekam da ponovo negde putujes, uzivanje je citati tvoje putopise. A fotografije su fantasticne!
• At 31. mart 2007 12:03:00, shmizla said…
Draga moja Majo, ja sam na Ohridskom jezeru odrasla i to je jednom rečju raj na zemlji.. hvala ti na ovom postu do neba..

Ostavite odgovor

