čitanje bez daha

Prije neki dan počela sam napokon čitati knjigu „Kratka istorija bezmalo svačega“ Bila Brajsona. Izdavač je „Laguna“, a prevodilac Goran Skrobonja.

Prošle su godine od kako sam čitala bez prekida nekoliko sati. Ova knjiga je zaista divna – toliko toga saznate ili se prisjetite geologije, fizike, hemije …. ali na zanimljiv način. Brajson piše slično Daglasu Adamsu, uvodeći lagan humor i na pravim mjestima. Lako sam se vratila u srednju školu, kada su me fizika, dinamika i matematika oduševljavale. Kako nema greške, kako sve funkcioniše kako treba. Zanimljivo je da kada pomislimo na nekog naučnika i njegova otkrića za koja je cijenjen u svijetu, u većini slučajeva on baš i nije zaslužan. Znači, saznaćete malo i o ljudima u prošlosti, da naučnici mogu biti i nacisti, ili prevaranti. I očarati se istraživačkim vijekom kada su fizika i hemija bile nepoznate i neozbiljne nauke.

———-
KOMENTARI:

• At 10. novembar 2006 13:34:00, iznogoud said…
+
• At 10. novembar 2006 13:35:00, Pribi (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Ova knjiga mi baš izgleda primamljivo, moraću i ja da je pročitam (propustio sam neke stvari iz istorije).
• At 10. novembar 2006 13:49:00, Maya said…
Hvala Iznogude 🙂 Pribi, hm… jeste ovo neki vid istorije, vidis, nisam to tako gledala. Moram priznati da su mi kroz ovu knjigu neke stvari postale jasnije, kao sto je kvantna mehanika, ili zasto se daltonizam tako zove.
• At 10. novembar 2006 14:01:00, iznogoud said…
Daltonizam se tako zove po braći Dalton od kojih su svi bili potpuni daltonisti osim Averela koji je neke boje uspio razlikovati i to je bila jedna od rijetkih osobina u kojoj je on bio bolji od preostala tri brata. Zanimljivo je da je Talični Tom odlično razlikovao boje, ali mu je sa ženama išlo teže pa se nikad nije oženio.
• At 10. novembar 2006 14:07:00, lylyan (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
tu knjigu se spremem da citem vec duze vreme, ali ne stizem… uskoro ce mi stici ma red. trenutno citam novog pola ostera… sta cu kad je relativno skoro bio sajam knjiga, pa pokupila 5-6 novih izdanja… ako mogu da preporucim neki naslov, moje kult knjige du „CRVENI SATOR“ i „BIBLIJA OTROVNE MASLINE“…
• At 10. novembar 2006 14:11:00, Maya said…
Lilly, ne preostaje ni meni ni tebi nista drugo nego da mi ovih dana svecano urucis te knjige, i da ih ja procitam….. za novogodisnje praznike, recimo 🙂
• At 10. novembar 2006 14:17:00, Jana (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
I ja već dugo planiram pročitati tu knjigu, ali nikako da je uhvatim u knjižnici 🙂
• At 10. novembar 2006 14:20:00, spes said…
Knjiga zvuči zanimljivo. Istoriju mogu da čitam samo ako je popularna. Pridružujem se lylyan u preporuci knjige Crveni šator.
• At 10. novembar 2006 14:25:00, Maya said…
Spes, sta to znaci, istorija koja je popularna?
• At 10. novembar 2006 18:54:00, samba said…
interesntno zvuči, mada sam antitalent za brojeve, formule i slične vradžbine
• At 11. novembar 2006 1:01:00, spes said…
Znaci – popularno napisana, bez previse datuma i suvoparnih nabrajanja. Priznajem, mrzim istoriju.
• At 11. novembar 2006 14:52:00, Maya said…
Spes, iako ne volim da ljudima preporucujem knjige, jer na njih moraju potrositi novac, ako volis tako opisanu nauku, ova je knjiga upravo takva. Vise mozda lici na krimi roman sa hiljadu zapleta i razresenja 🙂

Ostavite odgovor

