Rumunija – dan 3

Krenusmo ranije ujutru, kako bismo obisli zamak Bran, i nastavili dalje. Medjutim, javise nam iz zamka kako je isti zatvoren na 2 nedelje…… dobro, sta sad, tako nesto se desava.

Svratili smo na jezero SNAGOV, skriveno iz guste sume. Na njemu se nalazi dosta vila, pa nas neki covjek zaustavi i zatrazi novac !

Udjosmo u brodic, mnogo smijesan – onako, nije nov, a ima tapacirana crvena sjedista i vrata 🙂 Bruji kao blesav 🙂 ….. i stigosmo na ostrvo, do crkve Snagov. Pa i nije nesto. Mala crvka, od opeke, sa dzikljastim elementima. Mada, unutra je mnogo bolje. Zidovi su oslikani pretezno tamno zeleno, a posto su se malo pokrivili od vlage, sve izgleda kao ispod mora :). Kazu da je tu sahranjeno tijelo Vlada Cepesa, posto mu je glava odsjecena u zavjeri……a on sam tu je drzao drzavni trezor.

Na jezeru se, takodje, nalazi i kraljevska vila, koju je Causesku uzeo za sebe i napravio stakleni krov koji se otvara, kako bi mogao da direktno ulazi u kucu helikopterom…..

A onda BUKUREŠT……… utisci su izuzetno pomijesani…. Odjednom, poslije svih sela i prirode, tu je Trijumfalna kapija. Au, sto tako nesto dobro lezi u sred saobracaja!

Obidjosmo i Etnografski muzej – izuzetno mjesto! Kuce iz svih vecih krajeva Rumunije su rastavljene, elementi objelezeni, a onda prenesene i sastavljene u ovom parku. Predivno je, u svaku kucu moze da se udje. Gradjevinska resenja su izuzetno zanimljiva! Kamen kao temelj, drvo za zid ili krov, cak i oluk…. ili sve to zablatnjavljenjo zbog bolje izolacije….. Rezbarije u drvetu, svaka remek djelo…..

Photobucket

No, ne obidjosmo sve, posto neki putnici ne izdrzase toliko dugo bez cigarete, a vjerovatno ih je vukao i obecani trzni centar…. Bilo je jos negativnih dozivljaja, ali ja racunam da treba biti tolerantan i dozvoliti ljudima da se ponasaju kakvi jesu, ali ovo……

Prodjosmo ulicom sa ambasadama, obidjosmo pjesice Ateneum – Dom svih umjetnika svijeta. Na obliznjem trgu jos znacajnih gradjevina, kao sto su muzeji, veoma stara crkva i zgrada na kojoj se vide tragovi metaka iz skorije istorije…… Zatim, voznja kroz centar, sve prelijepe stare zgrade, ponegdje neki novi objekat. Reklame na sve strane. Mobilni operateri se inace mogu vidjeti svuda po Rumuniji.

Iz autobusa vidjeh cuvenu kopiju Jelisejskih polja, za metar siru od onih u Parizu….. impozantno…. za uzivanje i setnju, prelijepo.

A onda – zgrada Parlamenta ! Poprilicno veliko…. ma kakvi veliko, ogromno !!! Nije moglo da mi stane u kadar !! Autobusu treba 10 minuta da obidje ovo cudo !!

Photobucket

Causesku je u ovoj zgradi radio raznorazne perverzije, od toga da objekat izgleda kao da ga je crtalo malo dijete, beskonacni hodnici i beskorisne sale, sa tonama teskim lusterima i ostala cudesa. Nismo ulazili, jer se posjeta najavljuje nedelju dana unaprijed, a bila je i subota.

Dodjosmo do Patrijarsije, obidjosmo i to…. poprilicno cudno, neke ogromne zgrade strogog izgleda, a cuva ih vojska……

Odsetasmo se do centa, do velikog centralnog trga sa impozantnim fontanama, koje suste na sve strane, povijajuci se pod naletima vjetra….

Photobucket

No, ja tada utvrdih da mi se nije ucinilo da je ovaj grad prljav. Velika kolicina otpadaka od slatkisa, reklama i ostalog svuda po trotoaru.

Odjednom osjetih miris metroa… eh, i to imaju…… Kao da nije dovoljan bedak sto Depeche Mode dolazi u Bukurest a kod nas ne, nego imaju i metro …..

Uglavnom, posto bas i nema restorana tradicionalne rumunske kuhinje, jedosmo neke super vegetarijanske pizze….. i odlucismo da ipak obidjemo trzni centar….. ajd sto je centar grada bombardovan reklamama i sto je saobracaj gust i bucan… a jos i ovo cudo od gradjevine prekrivaju potpuno reklame, a unutra ne moze da se obidje ni za 2 sata……

Shvatismo da ovo nije za nas, pogotovo sto je moja alergijska kijavica uzela maha (ne, nije pticji grip 🙂 ), i odlucismo da se prosetamo malo van centra.

I tek se onda vidi, koliko su te ogromne, do beskraja naredjane, iste zgradurine, ustvari jedna velika kulisa.

Iza se nalaze male kucice, neuredne ulice i djeca koja bosa igraju fudbal.

Mrtvi umorni, potrpasmo se u autobus i krenusmo ka Srbiji….

Kako stigosmo u Srbiju, tako su putevi postali losiji i truckanje vece. Stadosmo pored jedne kafane, nece da nas primi, pa rade tek od 8 !

Druga isto…… treca, cetvrta…… Ne mogu da skapiram da neko nece da usluzi 47oro ljudi, samo zato sto je tek 7:45 !!!

Nek mi jos neko kaze kako su Crnogorci lijen narod…..

Nadjosmo na kraju neku kafanu, i poslednje dvije slike pokazuju …. pa, mojoj saputnici posluzena je ultra gusta kafa, i izgrizena plasticna kasicica…….

Druga slika je vec manje strasna, moze covjek da zamisli da je u americkoj putosi, pa nije strasno….

Sve u svemu, Rumunija ce sledece godine u EU……..

—————–
KOMENTARI:
• At 30. maj 2006 0:29:00, pirat_w (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Tvoj putopis potvrdjuje moju konstataciju da je Transilvanija jedno mnogo lepo mesto na kugli zemaljskoj. Da su karpati predivni a arhitektura prelepa. Prosto ti zavidim sto si isla. A ostalima toplo preporucujem da posete te predivne predele.
• At 30. maj 2006 1:24:00, Vincent (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Divan putopis…
• At 30. maj 2006 8:57:00, Jana (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Odličan putopis, skroz si me zainteresirala za posjet toj zemlji!
• At 30. maj 2006 10:35:00, la lara (Neregistrovan) (Neregistrovan) said…
Nisam bila u Bukurestu, ali sam isla u zapadne delove zemlje (Temisvar, Pradea, planine) tri puta. Svaki put vrlo intenzivni utisci. Raznih vrsta. Lep post, slike kao i uvek
• At 30. maj 2006 22:37:00, Maya said…
Mnogo mi je drago ako sam uspjela da vam prenesem makar djelic atmosfere 🙂 Nemojte samo da hvalite, postavljajte pitanja !! 🙂
• At 31. maj 2006 19:29:00, Beogradoholik said…
Eh, sruši mi skoro sve predrasude o Rumuniji! (-: Jer kad mi se pomene ta zemlja moje asocijacije su: nekvalitetne pamučne majice koje smo kupovali nekad na kilo, stroge restrikcije pod kojima se godinama živelo i zemlja koja u Evropi vodi po broju dece koja su HIV pozitivna. Iz putopisa sam stekao utisak da je mnogo lepše u manjim mestima…. maltene je bolje da uopšte niste ulazili u Bukurešt – pokvari vam lepe utiske!(-: Nedavno sam na jednom drugom blogu pročitao kako grad deluje zapušteno, a ljudi kao da su kolektivno depresivni. Uprkos svim arh. lepotama u manjim mestima ja i dalje imam utisak da su ta mesta ipak deluju zapuštena, neodržavano. Gradovi na crnogorskom primorju (Kotor HN, Tivat pa čak i Perast) deluju mnogo sređenije. Kad već pominjem more, zanimljivo mi je bilo da vidim na slikama prozore sa žaluzinama! (-: I meni se jako svidela kučica sa krovom od mahovine… i ona divna drvena vetrenjača! (-: Čudi me da niko sem Lare nije pomenuo fotke…… meni su one _baš, baš_ dobre!!!
• At 31. maj 2006 20:24:00, Beogradoholik said…
Kako sam potodično deformisan (roditelji i sestra su mi arhitekte!(-: ), i ja sam obraćao pažnju na detalje na zgradama….. imaš jako dobro oko da ih primetiš! Kaže se kako gradove čine njegovi stanovnici. Slažem se, ALI I zgeade, fasade! Meni je utisak o nekom mestu upola slabiji ako je – ružno ili nezanimljivo. Dvorac Peleš je zaista ne-ve-ro-va-tan! ‘Ladno bi mogao da se spusti negde u sred Ebgleske ili Nemačke!(-: Što se tiče EU, ne mogu se oteti utisku da Rumunija i Bugarska postaju članovi zbog čisto – političke odluke! Vrlo teško mogu da poverujem da dve zemlje, kojima je i Bog rekao laku noć, za _svega 10g._ postaju super, evropske, napredne, moderne!
• At 1. jun 2006 16:32:00, Maya said…
auuuuu, koliki komentar !! 🙂 Pa, koliki post, i treba mu protivteza 🙂 Hvala 🙂 I narocito mi je drago sto sam ti promijenila misljenje o ovoj zemlji. Voljela bih da svima bude jasno zasto oni idu u EU, a mi ne.

Ostavite odgovor

