masina za pletenje

Danas mi je stigao paket ….. joj sto volim pakete ……… a u paketu – masina za pletenje „Bond“ !!
Narucila sam je preko sajta Limundo – ucestvovala sam jedina na aukciji i dobila je za 5.000 din.
Znala sam da treba da stigne danas, a cupkala sam celo jutro u iscekivanju kada ce postar pozvoniti na vratima :) Trebalo mi je par sati da razcivijam sta cemu sluzi, upletem prvu nit, pocnem…. otrpim prvi problem ….. i dalje imam mnogo da ucim, ali za prvi dan je dosta :), vec sam se umorila :)

masina za pletenje 1

Pletivo izlazi prelepo, svaka petlja je jednaka. Za sada mi jos ispadaju ivicne petlje, ili mi se nesto zapetlja, ali sam ipak ponosna sto sam i ovoliko uradila za prvi put. Pitam se samo koliko cu ubuduce plesti na njoj, a koliko rucno. Jer pletenje rucno moze svuda da se nosi, i ima neku svoju draz, a na masini ide jako brzo. Vreme ce pokazati.

23 thoughts on “masina za pletenje

  1. Olga kaže:

    WOOOOOOW

    Ovo izgleda mnogo naprednije nego sto sam ja ocekivala. I na prvi pogled deluje mi kao da je nova, neupotrebljivana. Koje su joj dimenzije?

    Rucni rad ima svoju čar i sigurna sam da ces ga i dalje praktikovati, ali će ti ovo definitivno olaksati izradu mnogih stvari.
    Imam par pitanja, ukoliko su ti vec poznati odgovori. Da li mozes da radis neke mustre na njoj? Pretpostavljam da mozes „cables“, ali sta je sa „lace“ semama? Npr kao ono na cebencetu za necaka. Da li je moguc kruzni rad, npr carape, ili bar neki deo njih. Koje velicine igala su obuhvacene?

    I molim te ubaci nam jos neku fotku ove masine, neke detalje na njoj i blizu sliku rada.

    Ovako na prvi pogled, nekom ko nije imao nikakvih dodira sa istim (citaj: meni) izgleda sto bi rekli „breath-taking“.

    • Olga kaže:

      P.S. A neki video fajl kako se plete jedan red, onako izbliza, kako se petlje kreiraju bi bio super. Posto ne mogu nikako da zamislim kako to radi.

      P.S.2. Da li radi na struju, ili ti nesto pomeras, vrtis…? Izvini sto te smaram ovim silnim pitanjima, ali prvi put mogu da dobijem te informacije i to na nasem jeziku :). A moram da priznam da me uvek kopkalo kako te masine rade.

    • :) :)
      Po duzini zauzme oko 120cm, a u sirini min20cm, pa lepo stane na sto, i ne zauzima mnogo. Mnogo zauzima uputstvo i dodatne sitnice :)
      Mogu da se rade pletenice i rupice, ali mislim da ne moze ono kao sto sam radila na cebencetu. No, tek cu da isprobam, a onda slede i fotografije sta cemu sluzi, i kako ide :)
      Bice i video fajlova, samo da postignem brzinu :) Ne radi na struju, sve se radi rucno, i nije mnogo tesko kao sto sam mislila. I da bude neki lep suncan dan, pa da se sve lepo vidi – ovako pod sijalicom ni meni nije sve bas jasno :) Nikakav problem da je detaljnije predstavim, ovo je samo prvi pogled.

      • Olga kaže:

        mmmm jedva cekam detalje :)))
        Ej, ovo ce da ti bude savrsena stvar za neke velike projekte, tipa tvog belog kaputa, ili neka topla cebad za pokrivanje u jesenje/zimske noci, ili preko kreveta…..

  2. Wauuuu!!!
    Moja mašina je upakirana na tavanu u svom koferu…nije mi gušt plesti na mašinu.
    Koliko vidim ova tvoja je jedno redna?
    Ja imam dvorednu,koja je kompliciranija,ali zato ima više mogućnosti raznih mustri…
    No,ispadanje rubnih očica ima vjerojatno veze sa postavljanjem utega…imaš utege?Mislim,one koji se kvače na „češalj“.
    Utege moraš kvačiti šire nego što je širina pletiva tako da su rubne očice dobro zategnute,onda ne ispadaju.
    Nadam se da češ uživati u učenju i pletenju na mašini!

    • Jeste, ova je dvoredna. Hvala za savet za utege!, probacu da stavim i na druge igle sa strane, ako sam te dobro razumela. Postoje i kao neki dodatni tegovi, no onda dignu drugu stranu igala, i glavni deo ne moze da klize preko…….. uh, ima jos dosta da proucavam :)

  3. E pa čestitke i čekamo da se divimo remek delima :) Radujem se s tobom :)

    Oduvek sam volela pletenje, ručno, ali ovo može da donese nove mogućnosti, u smislu kvantiteta :) pa onda mala radnjica, pa on-line prodavnica ..ih…divotalno !

    Sve naj,
    Rada

  4. incoknito kaže:

    ih zenska….i ja se sjecam tvoje stare masine…zelim ti da ukapiras kako radi i da pletes, pletes, tj da plete,plete…
    ja sam svoju vratila odakle je i dosla: na ebay. mene je moja dobro izmucila i ja sam od je odustala…mozda izbor masine nije bio dobar…ne znam, jos uvijek pomalo zelim masinu za pletenje…cekaj da prvo razradim ovu novu za sivenje ;)

    • Hvala ti za zelje :)
      Ali nemoj tako, izmucila te :) – jeste da nije lako, jeste da je lakse plesti iglama-rucno….. ali odusevljava me kako ide brzo. Danas sam gledala uputstvo na VHS kaseti koja je dosla uz …. komplikovano jeste, ali kad sam zavrsila fakultet, i ovo cu :) :)

      • incoknito kaže:

        zavrsila sam i ja dva ;)
        mora da je do modela masine…samo naprijed, mozda i ja opet dodjem u iskusenje da je kupim. nikad ne reci nikad!

  5. Ne znam zašto ti diže igle…
    Kod mene recimo idu tri utega na jedan češalj.Jedan točno na sredinu,druga dva sa svake strane po jedan.Moraš u biti češalj postaviti tako da je po prilici rad po sredini češlja,tj.da pletivo nije samo na jednom kraju češlja.Onda ravnomjerno postaviš utege .
    Ne znam da li znaš da će ti „glava“ mašine,ona koju vučeš ići puno lakše ako si vunicu namotala preko parafina.To olakšava klizanje.
    Dobro pogledaj i debljinu vune.Obično te mašine ne trpe debelu vunu bez obzira što u uputstvima piše.
    Ako slućajno zapneš i ako ti mogu pomoći,reci…tu sam za pomoć!

      • Olga,nema na mom blogu post o mašini…Već je par godina zapakirana u svom koferu i ne radim na njoj.
        No sve više si mislim kako bi je ponovo izvukla!
        Magrit me ponovo zapalila…sve gledam gdje da je smjestim;-).

  6. Za sve koje zanima kako to otprilike izgleda (ili samo za tebe Olga :) ), potrazite na Youtube sa recimo „bond knitting machine“… recimo ovako nesto:

  7. dana kaže:

    predivno! Moja mama takođe ima mašinu ali nema utege za pletivo, ako neko slučajno ima neke rezervne molila bih da mi se javi. Hvala unapred!

  8. VAZNO OBAVESTENJE:
    masinu sam prodala pre vise od dve godine, tako da ne mogu pomoci ukoliko imate pitanja.
    Molim vas da ovaj blog-post ne koristite za oglasavanje prodaje vase masine.

Ostavite odgovor

